روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۷۰

  سود 144 تومانی «اکتیو» در ۹ ماه: شرکت پدیده شیمی قرن در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۴۳۹ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم یک هزار و ۳۶۴ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۵ درصدی برخوردار است. به گزارش سنا، شرکت پدیده شیمی قرن با سرمایه یک هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت پدیده شیمی قرن در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۴۳۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۵ درصدی برخوردار است. «اکتیو» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۸۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ یک هزار و ۳۶۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  سرمایه «کچاد» افزایش یافت: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۲۶ درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد. افزایش سرمایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به منظور احداث و بهره‌برداری از معدن جدید و جبران مخارج انجام شده بابت طرح کارخانه  فولادسازی و سرمایه‌گذاری‌های در گردش خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «کچاد» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

  مروری بر عملکرد 6 ماهه «پترول»:  گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اعلام کرد پرتفوی بورسی شرکت در ۶ماه با رشد ۲۷هزار و ۲۱۷میلیارد و ۸۳۳میلیون ریال همراه شده است. گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۰آبان۱۳۹۸، با سرمایه ۲۰هزار میلیارد ریالی سود هر سهم را ۳۷۳ریال اعلام کرده است. این شرکت طی دوره مالی مورد گزارش، سود عملیاتی را ۷هزار و ۵۲۲میلیارد ریال، سود خالص را ۷هزار و ۴۵۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۶هزار و ۱۹میلیارد ریال منتشر کرد. «پترول» در ۶ماه فعالیت پرتفوی بورسی خود را ۲۷هزار و ۲۱۷میلیارد و ۸۳۳میلیون ریال افزایش داده است. همچنین در این پرتفوی بهای تمام شده شرکت با کاهش یک هزار و ۳۵۶میلیارد ریالی به ۱۶هزار و ۴۱میلیارد ریال رسید. ارزش بازار نیز با افزایش ۳هزار و ۹۹۶میلیارد ریالی به مبلغ ۴۳هزار و ۲۵۹میلیارد ریال بالغ شده است. این شرکت در این مدت کل مبلغ سهام واگذار شده را ۱۰هزار و ۲۲میلیارد ریال و سود این واگذاری را ۷هزار و ۶۳۲میلیارد ریال اعلام کرد. «پترول» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد رویکرد شرکت در خصوص پرتفوی سهام براساس نگهداری سهام‌های سودآور، بررسی صنایع و محصولات تولیدی و سایر ملاحظات لحاظ می‌شود. از سوی دیگر «پترول» قصد دارد بخشی از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه را در فرابورس ایران عرضه کند. از سوی دیگر، علاوه بر پذیرش شرکت پتروشیمی ارومیه، تامین مالی شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شرکت صدف عسلویه، توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان، افزایش سرمایه، اخذ تسهیلات مالی و انتشار اوراق تامین مالی را در دستور کار دارد.

  پرتفوی بورسی «سمگا» ۳۶میلیارد ریال بزرگ‌تر شد:  گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اعلام کرد که طی ۹ماه فعالیت توانسته پرتفوی بورسی خود را مبلغ ۳۶میلیارد و ۳۸میلیون ریال بزرگ‌تر کند. گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ اعلام کرد که زیان هرسهم شرکت ۶۵ریال شناسایی شده است. این شرکت با سود انباشته پایان دوره یک هزار و ۴۶۵میلیارد ریالی، زیان خالص شرکت را ۱۹۴میلیارد و ۳۵۱میلیون ریال اعلام کرد. همچنین سود عملیاتی این دوره «سمگا» به ۶۳میلیارد و ۲۲۱میلیون ریال رسید. در دوره ۹ماهه «سمگا» توانسته برخی از سهام خود را واگذار کند که ارزش این واگذاری‌ها به مبلغ یک هزار و ۹۶۱میلیارد ریال رسیده است و از این محل ۱۰۵میلیارد و۵۰میلیون ریال سود شناسایی کند. از سوی دیگر طی این دوره سهام بورسی خریداری‌شده را به مبلغ یک هزار و ۵۱میلیارد ریال اعلام کرد.  با توجه به وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس، «سمگا» اعلام کرد این پرتفوی معادل ۳۶میلیارد و ۳۸میلیون ریال بزرگ‌تر شده است. همچنین بهای تمام شده این پرتفوی با رشد ۷۰میلیارد و ۵۸۴میلیون ریالی به ۳۶۰میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این شرکت با افزایش ۱۱۵میلیارد و ۲۰۹میلیون ریالی به مبلغ ۳۹۶میلیارد و ۳۹۷میلیون ریال بالغ شده است. در برآوردی که این شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد به تسویه بدهی‌های خود به شرکت تجارت بین‌الملل میلاد پارس زیگورات اشاره شده است. همچنین این شرکت در جهت روال عادی خود به خرید و فروش سهام‌های کوتاه‌مدت خود اقدام می‌کند. «سمگا» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که شرکت در جهت حفظ و افزایش پرتفوی‌گردانی سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گام برداشته است.

 

ارسال نظر