روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۷۹

  پیشنهاد افزایش سرمایه «غشصفا»:  هیات‌مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۱۵ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریالی، معادل ۲۷۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. به گزارش سنا، شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۲۲۶ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال به ۸۳۷ میلیارد و ۸ میلیون ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «غشصفا» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  تعیین سود ۵۰۰ ریالی هر سهم «سهرمز»:  مجمع عمومی شرکت سیمان هرمز تقسیم مبلغ ۵۰۰ ریال سود نقدی و ۶۵۳ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمز برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «سهرمز» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:  استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه‌ کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره. براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت سیمان هرمز عبارت است از:  سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۵۰۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۶۵۳ ریال تصویب شد. سود خالص ۷۰۸ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۴۴۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اعلام شد. شاخص اندیشان به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس و همچنین شهود امین به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

  پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۹۲ درصدی «ومعلم»:  هیات‌مدیره بیمه معلم پیشنهاد افزایش سرمایه ۳ هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریالی، معادل ۱۹۲ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. بیمه معلم عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «ومعلم» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالِی، افزایش سهم نگهداری و اخذ مجوز قبول اتکایی، افزایش توانگری مالی و افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری که در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  رشد 461 میلیون ریالی پرتفوی بورسی «خکرمان»:  شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در صورت‌های مالی ۹ماهه از رشد ۴۶۱میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد. شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، با سرمایه ۵هزار میلیارد ریالی سود هرسهم را ۳۰۵ریال اعلام کرد. این شرکت در صورت‌های مالی ۹ماه زیان عملیاتی را با کاهش ۸۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته مبلغ ۴میلیارد و ۸۳۱میلیون ریال اعلام کرد. همچنین سود خالص این دوره به یک هزار و ۵۲۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به یک هزار و۶۸۲میلیارد ریال رسید. «خکرمان» در گزارش منتشر شده اعلام کرد که پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس شرکت با رشد ۴۶۱میلیون ریال همراه شد. همچنین در این پرتفوی بهای تمام شده با افت ۱۸میلیارد و ۷۰۹میلیون ریالی به مبلغ ۵۶میلیارد و ۳۵۳میلیون ریال رسید. علاوه بر این ارزش بازار این شرکت با کاهش ۲۵هزار و ۱۶۸میلیارد ریالی به مبلغ ۵۶میلیارد و ۸۱۴میلیون ریال بالغ شده است. شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در این مدت مبلغ کل سهام واگذار شده خود را ۳۶۹میلیارد و ۵۸میلیون ریال اعلام کرد و این واگذاری با سود ۴۰میلیارد و ۹۰۴میلیون ریالی همراه شد. از سوی دیگر کل مبلغ بهای سهام خریداری شده این شرکت به ۲۹۶میلیارد و۵۳۴میلیون ریال رسید.

  «غویتا» به هر سهم ۱۲۷۵ ریال اختصاص داد:  شرکت ویتانا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰آذر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۲۷۵ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۵۳۹ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۱۳۷ درصدی برخوردار است. شرکت ویتانا با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت ویتانا در دوره یاد شده، مبلغ ۷۶۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۲۷۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۳۷ درصدی برخوردار است. لازم به ذکر است در صورت مالی حسابرسی شده دوره مذکور نسبت به گزارش حسابرسی نشده، کاهش ۶ درصدی در سود هر سهم به دلیل شناسایی ۴۶ میلیارد ریال مالیات بر درآمد شرکت مشاهده می‌شود.

 

ارسال نظر