شاخص کل بورس تهران 2,5 درصد رشد کرد

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۴۶

گروه بورس| در پایان معاملات روز دوشنبه در بورس تهران شاخص کل این بازار با رشد 10 هزار و 664 واحدی رو به رو شد. در این روز رشد 2.49 درصدی شاخص کل بورس تهران، نماگر یاد شده را به سطح 438 هزار و 881 واحد رساند. به موجب صعود قیمت‌ها در این روز ارزش بورس تهران به هزار و 598 هزار و 865 واحد رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸۴۶ واحد افزایش معادل ۲.۴۹ درصد به ۱۱۷ هزار و ۱۱۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۶۸۰ واحد رشد معادل ۲.۵۹ درصد به ۱۴۵ هزار و ۵۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۸۴۶ واحد افزایش، معادل ۲.۱۸ درصد به ۹۵ هزار و ۶۷۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۷۲۳ واحد کاهش، معادل ۰.۹۲ درصد به ۵۱۷ هزار و ۲۷ واحد، شاخص بازار اول با ۸۳۳۱ واحد افزایش معادل ۲.۷۱ درصد به ۳۱۶ هزار ۱۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۰۹۴ واحد رشد معادل ۲.۱۵ درصد، به ۹۶ هزار و ۸۸۸ واحد رسید.از سوی دیگر در این روز ۶ نماد « فولاد مبارکه اصفهان با ۷۸۱ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۵۵۱ واحد، مخابرات با ۵۲۵ واحد، مپنا ۴۵۱ واحد، ارتباط سیار با ۴۰۳ واحد، چادرملو با ۳۷۲ واحد و سرمایه‌گذاری امید با ۲۳۹ واحد »رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.این گزارش می‌افزاید: دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «حمل و نقل با ۹۵۸ واحد صعود معادل ۷.۶۸ درصد به ۱۳ هزار و ۴۳۶ واحد، خودرو با ۳۲۸۰ واحد افزایش معادل ۴.۵۹ درصد به ۷۴ هزار  و ۷۱۶ واحد، قند و شکر ۳۵۱۹ واحد رشد معادل ۴.۴۵ درصد به ۸۲ هزا رو ۵۸۰ واحد، وسایل ارتباطی ۶۵۸ واحد افزایش معادل ۳.۸۹ درصد به ۱۷ هزار و ۵۶۹ واحد، اداره بازارهای مالی با ۱۴ واحد رشد، معادل ۳.۲۶ درصد به ۴۵۱ واحد، انتشار و چاپ با ۴۱۴۳۶ واحد افزایش معادل ۲.۷۲ درصد به یک هزار و ۵۶۲ واحد، منسوجات با (۱۷۰) واحد افت معادل (۲.۸۷) درصد به ۵ هزار و ۷۸۰ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده طی روز دوشنبه در بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «سیلام، پکرمان، خپارس، ثمسکن، وآذر، خکمک و فولاد» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سخزر، کساپا، شدوص، کماسه، دجابر، چافست و شلعاب» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس تهران، در ۷۸۰ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۳۰۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز روند کلی معاملات سمت و سویی مشابه بورس تهران داشت. در این روز شاخص کل بازار یاد شده به میزان 121 واحد رشد کرد و به رقم 5 هزار و 537 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران نیز از 319 تریلیون تومان فراتر رفت. در این روز معامله‌گران فرابورس بیش از 2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 350 هزار معامله و به ارزش 1871 میلیارد تومان داد و ستد کردند.نمادهای میدکو، ذوب‌آهن، مادیران، مس سرچشمه، مولد نیروگاه جهرم، پتروشیمی زاگرس و مدیریت انرژی امیدتابان هور، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

 

ارسال نظر