احتمال اصلاح شاخص بورس تا کانال ۳۸۵ هزار واحد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۵۶

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه اکنون مهم‌ترین انتظاری که فعالان بازار از روند این روزهای آن دارند، استراحت شاخص بورس تا سطح ۳۸۵ هزار واحد است که احتمال می‌دهند به دلیل نامطلوب بودن گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها شاخص بورس تا این عدد اصلاح داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی طحانی گفت: براساس وضعیت کنونی نماد خودرو و بانک مورد اقبال بازار قرار گرفتند، اما نماد پالایشگاهی‌ها و سنگ‌آهنی‌ها در شمار منفی‌های بازار محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شاخص وارد اصلاح شود، بازگشت دوباره آن به روند عادی و مسیر افزایشی زمان‌بر است، اما بعد از آن دوباره بازار می‌تواند به مسیر صعودی بازگشت کند.این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، مسیر کلی بازار صعودی است اما به‌طور حتم در بین معاملات با فراز و نشیب‌هایی همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نباید در مواقعی که بازار در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد به شکل هیجانی برخورد کنند، بلکه بهتر است سرمایه‌گذاران تاز وارد به‌وسیله صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار کنند.طحانی خاطرنشان کرد: اقبال بازار تاکنون بیشتر به سمت گروه خودرویی و بانکی بود، اما در وضعیت کنونی با توجه به گردش نقدینگی در بازار شاهد اقبال گروه مخابرات و کشتیرانی در بین سرمایه‌گذاران هستیم.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، نمی‌توان معاملات این روزهای بازار را مختص به برخی از گروه‌ها دانست، بلکه نقدینگی در بازار در حال چرخش است.

وی تاثیر راه‌اندازی عملیات بازار باز بر روند معاملات بازار سرمایه را یادآور شد و افزود: عملیات بازار باز به‌عنوان عملیاتی است که به دولت اختیار تعیین نرخ بهره را می‌دهد، در نتیجه این اتفاق باعث می‌شود تا دیگر بانک‌ها مانند گذشته قادر به افزایش نرخ بهره و به چالش کشیدن اقتصاد نباشند که این موضوع به نفع بازار سرمایه و تصمیم‌گیران اقتصادی است.به گفته طحانی، سرمایه‌گذارانی که دید کافی نسبت به سهام خریداری شده ندارند، رفتار دیگران را مبنای تصمیم خود قرار می‌دهند، بنابراین به محض اینکه بازار دچار تنش مثبت یا منفی می‌شود، براساس الگوی سرمایه‌گذاران تصمیم‌گیری می‌کنند اما سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بازار سرمایه برمبنای ارزش ذاتی شرکت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و با تکانه‌های موقتی اقدام به خروج از بازار نمی‌کنند.

 

ارسال نظر