کاهش 886 واحدی شاخص بورس تهران

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۵۴

گروه بورس| شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته با افت مواجه شد. در این روز نماگر اصلی بازار سرمایه که نزدیک به 10 روز بود تنها در محدوده مثبت تابلوی معاملات حرکت می‌کرد با افتی 886 واحدی رو به رو شد و مجددا به کانال 409 هزار واحدی بازگشت. بر این اساس افت 0.22 درصدی ارزش بورس تهران به کاهش شاخص کل تا سطح 406 هزار و 807 منتهی شد.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در پایان روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به‌طوری که شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۵۰) واحد افت معادل (۰.۲۳) درصد به ۱۰۹ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۲۰۳ واحد رشد معادل ۰.۹۵ درصد به ۱۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با ۸۰۳ واحد افزایش، معادل ۰.۹۵ درصد به ۸۵ هزار و ۴۰۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۲۷ واحد رشد، معادل ۰.۱۷ درصد به ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ واحد، شاخص بازار اول با (۹۹۵) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۲۹۳ هزار ۸۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۱۱) واحد ریزش معادل (۰.۰۶) درصد به ۸۵۱ هزار و ۴۱ واحد رسید.

از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز قبل حکایت از آن دارد که دیروز ۵ نماد « فارس با (۴۱۷) واحد، فولاد با (۳۸۵)، فخوز با (۳۱۴) واحد، کچاد با (۲۲۳) واحد و رمپنا با (۲۰۷) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین طی روز دوشنبه اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با نوسان مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع سایر معادن با ۴۹۹۶ واحد رشد معادل ۴.۷۲ درصد به ۱۱۰ هزار و ۹۲۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ واحد افزایش معادل ۴.۶۳ درصد به ۳۸۰ واحد، منسوجات با ۲۳۲ واحد رشد معادل ۴.۲۷ درصد به ۵ هزار و ۶۸۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۶۴۰ واحد افزایش معادل ۴.۰۵ درصد به ۱۶ هزار و ۴۷۶ واحد، حمل و نقل با ۳۸۴ واحد رشد، معادل ۳.۹۲ درصد به ۱۰ هزار و ۱۹۱ واحد، انبوه‌سازی با ۱۰۸واحد صعود معادل ۳.۹۲ درصد به ۲ هزار و ۸۷۵ واحد، دستگاه‌های برقی با ۷۹۲۵۰ واحد رشد معادل ۳.۲۵ درصد به ۲ هزار و ۵۱۶ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز در بازار سهام حاکی از آن است که قیمت سهام نمادهای «پتایر، وساخت، مرقام، نمرینو، لخزر، تکشا و قثابت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فخوز، فجر، شفن، سیستم، شسینا، کمنگنز و خاذین» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۶۳۷ هزار و ۷۱۵ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در پایان معاملات روز گذشته در فرابورس ایران شاخص کل 4 واحد رشد کرد و به رقم 5 هزار و 301 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 305 تریلیون تومان صعود کرد.

معامله‌گران طی این روز در فرابورس ایران بیش از 1.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 297 هزار معامله و به ارزش 1814 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ارسال نظر