شاخص کل 392 هزار واحدی شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۱۲

گروه بورس|

در خلال معاملات روز گذشته نیز روند صعودی بازار سرمایه همچنان ادامه یافت و رکورد شاخص‌ها در بورس و فرابورس یکی پس از دیگری شکسته شد. در این روز شاخص کل بورس تهران با ۱۶ هزار و ۱۴۴ واحد (4.3 درصد) رشد، به سطح 392 هزار واحدی رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده طی روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۳۱۹ واحد افزایش معادل ۴.۳۰ درصد به ۱۰۴ هزار و ۸۲۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۳۰۳ واحد رشد معادل ۳.۷۶ درصد به ۱۱۸ هزار و ۸۵۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۸۷۳ واحد افزایش، معادل ۳.۷۶ درصد به ۷۹ هزار و ۳۶۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۸۱۷ واحد کاهش، معادل ۴.۵۳ درصد به ۴۵۷ هزار و ۴۳۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۱۳۵ واحد افزایش معادل ۴.۵۲ درصد به ۲۸۰ هزار ۹۱۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۱۰۲۸ واحد رشد معادل ۳.۹۶ درصد، به ۸۱۴ هزار و ۴۲ واحد رسید. از سوی دیگر دیروز ۷ نماد « فولاد با ۲۳۵۶ واحد، فارس با ۱۱۷۲ واحد، شبندر با ۴۳۹ واحد، تاپیکو با ۴۳۳ واحد، پارسان با ۴۲۳ واحد، همراه با ۴۰۶ واحد، وبملت با ۳۹۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در این روز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات فلزی با ۱۱ واحد صعود معادل ۹.۸۸ درصد به ۱۱۸ هزار و ۳۷۲ واحد، فلزات اساسی با ۵ واحد افزایش معادل ۵.۱۰ درصد به ۲۶۱ هزار ۲۴۵ واحد، رادیویی ۴ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۳ هزا رو ۱۸۷ واحد، محصولات چوبی ۴۴۵۷ واحد افزایش معادل ۴ درصد به ۵۱۲ هزار و ۹۱۲ واحد، چند رشته‌ای صنعتی با ۱۴۴ واحد رشد، معادل ۴ درصد به ۳۸ هزار و ۶۲۱ واحد، وسایل ارتباطی با ۴۰۴ واحد افزایش معادل ۴ درصد به ۱۴ هزار و ۵۷۸ واحد، اداره بازارهای مالی با ۷۲۲۵۶ واحد رشد معادل ۴ درصد به ۳۲۸ واحد» رسید.در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته در بازار سرمایه حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «فاراک، شپارس، فولاد، غگرجی، بالبر، شکلر و شیراز» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سفار، قمرو، وساخت، چکاوه، فروس، قپیرا و چافست» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه بورس تهران در ۴۴۴ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۱۵۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز کلیت معاملات تشابه زیادی با بورس داشت به‌طوری که در این روز نماگر اصلی این بازار به میزان 151 واحد رشد کرد و به سطح 5 هزار و 45 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس نیز در این روز به بیش از 290 تریلیون تومان بالغ شد.

گفتنی است طی روز گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از 1.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 247 هزار نوبت معامله و به ارزش 1295 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ارسال نظر