شاخص کل به مدار رشد بازگشت

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۵۴

 معاملات نخستین روز هفته در بورس تهران با رشد 5 هزار و 999 واحدی شاخص کل این بازار خاتمه یافت. داد و ستدهای این روز در حالی آغاز شد که تنش‌های رخ داده در هفته پیش سبب افت قیمت در بسیاری از نمادها شد و آنها را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزنده کرد. همین امر سبب شد تا در روز شنبه شاهد حجم زیادی از تقاضای خرید در بازار باشیم که در نهایت به رشد 1.7 درصدی شاخص کل و رسیدن آن به 359 هزار و 807 واحد انجامید.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده طی روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۴۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به ۹۶ هزار و ۱۵۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۶۲ واحد رشد معادل ۱.۵۴ درصد به ۱۰۹ هزار و ۸۳۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۱۰ واحد افزایش، معادل ۱.۵۴ درصد به ۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۴۱۵ واحد کاهش، معادل ۱.۵۵ درصد به ۴۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد، شاخص بازار اول با ۳۸۸۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۵۷ هزار ۵۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۱۵۵ واحد رشد معادل ۱.۶۵ درصد، به ۷۴۷ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۷ نماد « فارس با ۴۴۹ واحد، فملی با ۲۸۸ واحد، کگل با ۱۹۰ واحد، پارس با ۱۸۹ واحد، بترانس با ۱۸۸ واحد، تاپیکو با ۱۶۵ واحد، پارسان با ۱۶۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «دستگاه‌های برقی با ۱۳۷۷۶۸ واحد صعود معادل ۶.۸۹ درصد به ۲ هزار و ۱۳۵ واحد، انبوه‌سازی با ۵۰ واحد افزایش معادل ۲.۱۳ درصد به ۲ هزار ۴۱۷ واحد، محصولات کاغذ ۱۸۵۵ واحد رشد معادل ۲ درصد به ۹۴ هزا رو ۶۵۳ واحد، زراعت ۱۷۴۷ واحد افزایش معادل ۲ درصد به ۸۹ هزار و ۲۲۲ واحد، ذغالسنگ با ۲۲۰ واحد رشد، معادل ۲ درصد به ۱۱ هزار و ۲۵۵ واحد، فنی مهندسی با ۵۷ واحد افزایش معادل ۲ درصد به ۲ هزار و ۹۳۴ واحد، انتشار و چاپ با ۲۴۱۸۵ واحد رشد معادل ۱.۹۹ درصد به یک هزار و ۲۳۷ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی ثبت شده در روز شنبه حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «بترانس، ثنوسا، وساخت، فسرب، دکوثر، ثامان و غدام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فپنتا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نخستین روز هفته جاری در بورس تهران، در ۹۶ هزار نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز روند معاملات مشابهت بسیاری با بورس داشت. در این روز شاخص کل بازار یاد شده به میزان 86 واحد رشد کرده و به 4 هزار و 645 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 267 تریلیون تومان بالغ شد. معامله‌گران فرابورس بیش از 620 میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 75 هزار نوبت معامله و به ارزش 1040 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ارسال نظر