روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۵۷

  پیشنهاد افزایش سرمایه «تیپیکو»:  هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین پیشنهاد افزایش سرمایه یک هزار و ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی، معادل ۵۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «تیپیکو» از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «فخاس»:  هیات‌مدیره شرکت مجتمع فولاد خراسان پیشنهاد افزایش سرمایه ۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی، معادل ۵۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت مجتمع فولاد خراسان عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «فخاس» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین وجوه مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان (شرکت فرعی) و تکمیل پروژه انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی که در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«کگل» به هر سهم ۶۹۹ ریال اختصاص داد:  شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ به صورت حسابرسی شده، به ازای هر سهم خود ۶۹۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به گزارش حسابرسی نشده کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با سرمایه ۴۸ میلیون ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دوره یاد شده، مبلغ ۲۵ هزار و ۱۶۵ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۶۹۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۴۵ درصدی برخوردار است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گزارش حسابرسی شده، کاهش سود هر سهم را به دلیل افزایش مالیات بردرآمد اعلام کرده است. «کگل» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۷ هزار و ۲۳۵ میلیارد و ۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۴۸۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین بر اساس این گزارش، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، سود هر سهم را با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته، ۷۷۹ ریال و سود خالص را ۳۰ هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال اعلام کرده بود.

پیشنهاد افزایش سرمایه چشمگیر «غصینو»:  هیات‌مدیره شرکت صنعتی مینو پیشنهاد افزایش سرمایه ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریالی، معادل ۳۳۲ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت صنعتی مینو عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ یک هزار میلیارد ریال به ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «غصینو» از محل مازاد ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، کاهش ریسک مالی سرمایه و بهبود نسبت مالکانه که در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  مجوز افزایش سرمایه ۵۸ درصدی در «وجامی»:  سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵۸ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری جامی از محل سود انباشته موافقت کرد. افزایش سرمایه ۷۰ میلیارد ریالی شرکت سرمایه‌گذاری جامی از مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال از سود انباشته از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری جامی به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «وجامی» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 

ارسال نظر