بازار سرمایه؛ سرآمد بازدهی

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۶۰۶۶۴

 در همایشی که به تحلیل وضعیت بازار سرمایه اختصاص داشت وضعیت کلی استان کرمان در بازار سرمایه بررسی شد. به گزارش سنا، در این همایش حسن امیری، ضمن اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی استان کرمان و شهر سیرجان گفت: استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی نقش حایز اهمیتی در اقتصاد کشور دارد و این استان می‌تواند از قابلیت‌های تامین مالی بازار سرمایه برای تسریع حرکت چرخ تولید ملی استفاده کند.

حسن امیری با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌های مهم اقتصادی حاضر در استان کرمان در بورس فعال هستند و مسیر حضور سایر شرکت‌های این استان نیز در بازار سرمایه هموار است، افزود: فرصت‌های تامین مالی نه فقط برای شرکت‌های بورسی، بلکه برای شرکت‌های خارج از بورس نیز فراهم است.نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بسترهای هموار تامین مالی از طریق بازار سرمایه یادآور شد: شرکت‌های تولیدی استان کرمان می‌توانند با حضور در بازار سرمایه و عرضه سهام بخشی از منابع مورد نیاز خود را تامین کنند.وی افزود: همچنین شرکت‌های خارج از بورس نیز می‌توانند با استفاده از ابزار‌های مالی بازار سرمایه منابع لازم خود را تامین کنند. امیری ادامه داد: به عنوان نمونه شرکت هواپیمایی ماهان با اینکه در بورس حاضر نیست اما از طریق انتشار صکوک تامین مالی کرد و در حال حاضر امکان تامین مالی از طریق ابزار‌های مالی بازار سرمایه، برای همه شرکت‌های تولیدی و صنعتی وجود دارد.

  بازار سرمایه سرآمد بازدهی

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران به ضرورت فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد مالی در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار سهام نسبت به سایر بازارها از بازدهی بی‌نظیری برخوردار است. بورس کشور از سال ۸۸ تا ۹۸ بازدهی بیش از ۳۰۰۰% درصدی را ثبت کرده و این در حالی است که بازدهی بخش مسکن در کشور ما به‌طور متوسط ۶۵۰ یا ۶۶۰ درصد است.نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به اینکه همه اقشار جامعه می‌توانند در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند، گفت: شرایط بازار سرمایه مطلوب است اما با این حال افرادی که شناختی از فضای بورس ندارند باید ابتدا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی وارد بازار سهام شوند.وی با بیان اینکه مسیر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه برای آحاد جامعه هموار است، افزود: حضور غیر مستقیم در بازار سرمایه ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد به سرمایه‌گذاران توصیه کرد حتما سبدی از سهام تشکیل دهند و روی یک سهم سرمایه‌گذاری نکنند. معاون نظارت بر بورس‌ها تصمیم‌گیری بر اساس شایعات فضای مجازی را غیرمنطقی ارزیابی کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید از سرمایه‌گذاری با تکیه بر شایعات فضای مجازی خودداری کنند و نسبت به آن بی‌توجه باشند. باید تحلیلی درست و علمی داشته باشند و با استراتژی مناسب وارد بازار سرمایه شوند. ضمن اینکه باید به وضعیت سودآوری شرکت‌ها توجه کنند و سپس اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

 

ارسال نظر