کمک بازار سرمایه به چرخه اقتصادی کشور

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۶۰۶۶۲

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه با توجه به اینکه سرمایه‌های جذب شده در بازار سرمایه تورم زا نیستند؛ بنابراین این بازار می‌تواند کمک چشمگیری را در چرخه اقتصاد کشور داشته باشد.

به گزارش سنا، علی مهرآور به علت تداوم رشد شاخص بورس در بازار اشاره کرد و گفت: در کشور شاهد وجود حجم گسترده‌ای از نقدینگی هستیم که بازارهای موازی پاسخگوی جذب این نقدینگی‌ها نیستند.بازار ارز و خودرو از جذابیت سابق برخوردار نیستند و بازار مسکن علاوه بر نبود جذابیت، نیازمند سرمایه چشمگیری است که هر فردی از عهده خرید آن بر نمی‌آید.مهرآور یگانه بازار مطرح در بین سرمایه‌گذاران را بازار سرمایه دانست و افزود: به نظر می‌رسد دولتمردان و کسانی که در تصمیم‌گیری سیاسی کشور دخیل هستند باید از این فضا استفاده بهینه را ببرند تا سرمایه‌گذار بیشتری جذب این بازار شود.

وی به ارج نهادن رونق بازار سرمایه و استفاده از این بازار تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند از بازار سرمایه تامین مالی و منابع زیادی را از کشور جمع‌آوری کند تا از این طریق برای فعالیت‌های مدنظر خود استفاده کند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: براساس تحلیل‌های بنیادی دلیلی برای ریزش شاخص بورس وجود ندارد اما در صورت مواجه شدن با خبر ناگوار در بازار، شاخص تحت تاثیر قرار می‌گیرد و روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.

به گفته وی، سرمایه‌گذاران همیشه باید نگران اصلاح بازار سرمایه باشند زیرا امکان چنین اتفاقی در بازار وجود دارد.مهرآور خاطرنشان کرد: روند بازار در درازمدت صعودی است اما به‌طور حتم در میان معاملات شاهد اصلاحاتی در شاخص بورس خواهیم بود.این کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر در بازار اشاره و بیان کرد: اقبال بازار در هر مقطعی با توجه به اخباری که منتشر می‌شود متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان به‌طور دقیق اعلام کرد چه سهامی مورد اقبال بازار قرار می‌گیرند.

وی ورود افراد تازه وارد به بورس را مهم‌ترین ریسک موجود در بازار دانست و گفت: بزرگ‌ترین ریسک تهدیدکننده بازار، افراد تازه واردی هستند که به دنبال اخبار و شایعات هستند و براساس تحلیل افراد ناآگاه اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند.مهرآور خاطرنشان کرد: بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری این افراد، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که می‌تواند ریسک‌های مدنظر را پوشش دهند.

 

ارسال نظر