شاخص کل به کانال 377 هزار واحدی رسید

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۹۴

گروه بورس|

رونق بورس تهران در روز گذشته سبب شد تا شاخص کل این بازار ضمن ثبت رشد هزار و 465 واحدی به سطح 377 هزار و 12 واحد برسد.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده طی روزگذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۹۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به ۱۰۰ هزار و ۸۷۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۸۹) واحد افت معادل (۰.۳۲) درصد به ۱۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۶۰) واحد کاهش، معادل (۰.۳۲) درصد به ۸۰ هزار و ۱۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۴۱) واحد کاهش، معادل (۰.۱۲) درصد به ۴۴۵ هزار و ۷۳۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۷۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به ۲۶۹ هزار ۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴۹۱ واحد رشد معادل ۰.۳۲ درصد، به ۷۸۹ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

از سویی دیگر ۷ نماد «فارس با ۶۷۰ واحد، شبندر با ۳۵۱ واحد، رمپنا با ۲۶۵ واحد، فولاد با ۲۲۷ واحد، پارسان با ۱۸۷ واحد، کچاد با ۱۶۷ واحد، رانفور با ۱۶۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

همچنین شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۴۱۸۹ واحد صعود معادل ۴.۰۴ درصد به ۱۰۷ هزار و ۷۹۰ واحد، منسوجات با ۱۶۱ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به ۴ هزار ۹۸۲ واحد، محصولات فلزی (۳۹۴۷) واحد ریزش معادل (۳.۲۴) درصد به ۱۱۷ هزار و ۸۹۹ واحد، حمل و نقل (۳۴۶) واحد کاهش معادل (۳.۵۴) درصد به ۹ هزار و ۴۴۵ واحد، سایر معادن با (۳۶۹۱) واحد افت، معادل (۳.۵۵) درصد به ۱۰۰ هزار و ۱۹۷ واحد، انتشار و چاپ با (۵۶۹۳۳) واحد کاهش معادل (۴.۱۱) درصد به یک هزار و ۳۲۷ واحد، محصولات چوبی با (۲۳۴۵۶) واحد افت معادل (۴.۳۰) درصد به ۵۲۳ هزار و ۴۳۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «سصوفی، سبهان، سفار، غسالم، فجر، سفارس و سیستم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ولملت، خنصیر، فاذر، فنورد، خچرخش، فاراک و کالا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در بورس تهران، در ۷۵۱ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز سمت وسوی کلی معاملات شباهت زیادی به بورس داشت. در این روز شاخص کل بازار یاد شده بیش از 15 واحد رشد کرد و به سطح 4 هزار و 947 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 284 تریلیون تومان بالغ شد.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 462 هزار معامله و به ارزش 2004 میلیارد تومان دادوستد کردند.

 

 

ارسال نظر