روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۹۲

    مروری بر عملکرد یک ماهه دو شرکت:  شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه و شهد ایران با انتشار گزارش عملکرد فعالیت منتهی یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه اعلام کردند درآمد تجمعی آنها تا انتهای تاریخ یاد شده، به صورت افزایشی بوده است. به گزارش سنا، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، از محل فروش محصولات خود مبلغ ۹۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال درآمد داشته است. «چکاوه» براساس عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، مبلغ ۷۸۰ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته، افزایش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت شهد ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، از محل فروش محصولات خود ۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال درآمد داشته است. «غشهد» براساس عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی گذشته، حکایت از افزایش ۱۱۰ درصدی دارد.

    سود هر سهم «وصنعت» تغییر چندانی نداشت:  شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲۱۶ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۲۲۰ ریال اعلام شده بود، از کاهش ۲ درصدی برخوردار بود. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت با سرمایه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۱ امرداد ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در دوره یاد شده، مبلغ ۹۷۰ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۱۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۲ درصدی برخوردار است. این شرکت بورسی سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۸۲ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال اعلام کرده است. «وصنعت» در دوره ۳ ماهه سال مالی منتهی به امرداد ۹۸، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۹۹۱ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در دوره یاد شده، با افزایش یک هزار و ۴۷۵ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال به ۱۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال معادل ۸ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال محاسبه شد. «وصنعت» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۷۱۹ میلیارد و ۷۹ میلیون ریال به مبلغ معادل یک هزار و ۶۱۴ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۸۹۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال سود کسب کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال خریداری کرد.

    تعیین سود ۲۰۸۰ ریالی هر سهم «شپدیس»:  مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پردیس تقسیم مبلغ ۲ هزار و ۸۰ ریال سود نقدی و ۳ هزار و ۹۱۸ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی پردیس برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ در روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه “شپدیس “ برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است:  استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره. براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پردیس عبارت است از:  سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۲ هزار و ۸۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۳ هزار و ۹۱۸ ریال تصویب شد. سود خالص ۲۳ هزار و ۵۰۹ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۱۴ هزار و ۳۸۹ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال اعلام شد.

    سود هر سهم «زمگسا» ۴۵ درصد رشد داشت:  شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ به صورت حسابرسی شده، به ازای هر سهم خود ۴۹۰ ریال کنار گذاشت که نسبت به گزارش حسابرسی نشده در همین دوره که سود هر سهم ۳۳۹ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۴۵ برخوردار است. شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در دوره یاد شده، مبلغ ۱۴۶ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۹۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۸۰ درصدی برخوردار است. این شرکت بورسی افزایش سایر درآمدهای غیرعملیاتی – اقلام متفرقه را از جمله دلایل افزایش ۴۵ درصدی در سود هر سهم در گزارش حسابرسی شده اعلام کرده است. «زمگسا» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۷۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر