روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۶۳۰

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۷درصدی «ومعادن»: به گزارش بورس‌نیوز، بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «ومعادن» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه و جبران مخارج سرمایه‌ای صورت گرفته است که در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 رشد ۸ درصدی سود خالص «قشرین»: این شرکت افزایش سرمایه سنگین خود را در سال جاری ثبت کرده و سرمایه شرکت از ۵۰ میلیارد ریال به ۹۶۵ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال رسیده است.

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت قند شیرین خراسان در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال موفق به کسب سود خالص ۲۷ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریالی شد و این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.با این حال، زیان انباشته شرکت تا پایان سال مالی ذکر شده به ۲۱۰ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال رسید. این شرکت افزایش سرمایه سنگین خود را در سال جاری ثبت کرده و سرمایه شرکت از ۵۰ میلیارد ریال به ۹۶۵ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال رسیده است.جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در سال گذشته با ۶۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۳۸۳ میلیارد ریال رسیده است و به این ترتیب زیان عملیاتی آن ۱۲۸ میلیارد ریال محقق شده است.

کسب بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی شرکت در این سال منجر به سوددهی آن شده است. این مبلغ در سال قبل از آن کمتر از ۲۲ میلیارد ریال بوده است.

 افزایش 28 درصدی سود در «تایرا»: این شرکت سود عملیاتی دوره ۶ماهه را ۹۲۳میلیارد ریال، سود خالص را ۹۸۴میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۳۴۵میلیارد و ۳۵۶میلیون ریال اعلام کرده است. به گزارش بورس نیوز، شرکت تراکتورسازی ایران در صورت‌های مالی منتشر شده اعلام کرد به ازای هرسهم توانسته ۵۴۷ریال سود بسازد.«تایرا» پیش از این در گزارش ۳ماهه خود از پوشش ۹۵ریالی برای هر سهم خبر داده بود. همچنین سود ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته نیز با افزایش ۲۸۰درصدی همراه شده است.این شرکت سود عملیاتی دوره ۶ماهه را ۹۲۳میلیارد ریال، سود خالص را ۹۸۴میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۳۴۵میلیارد و ۳۵۶میلیون ریال اعلام کرده است.علاوه بر این فروش «تایرا» در این دوره ۹هزار و ۷۲۸دستگاه انواع تراکتور به مبلغ ۱۰هزار و ۱۵۵میلیارد ریال بوده که از این محل یک هزار و ۳۱۹میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرده است.

 «تمحرکه» از زیان خارج شد: شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه در گزارش ۶ماهه خود از زیان ۲۱ریالی ۳ماهه خارج شد و به سود ۳۳ریالی برای هرسهم دست یافت.به گزارش سنا، شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه در صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ با سرمایه ۱۲میلیارد ریالی سود هرسهم را ۳۳ریال اعلام کرد.این شرکت در گزارش منتشر شده خود زیان عملیاتی را ۲میلیارد و ۱۹۱میلیون ریال، سود خالص را ۴میلیارد و ۶میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۹۲میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال اعلام کرد.«تمحرکه» در ۶ماه توانسته درآمد ۱۱میلیارد و ۹۱میلیون ریال از محل قراردادها داشته باشد و به درآمد تجمیعی ۲۷میلیارد و ۲۸۲میلیون ریالی دست یابد. گفتنی است؛ از این محل سود ناخالص ۱۱۲میلیون ریالی را نیز شناسایی کرده است.شایان ذکر است؛ این شرکت در سال مالی مورد گزارش عرصه و اعیان کارخانه شهرک صنعتی البرز را با سودی به مبلغ ۶میلیارد و ۹۰۸میلیون ریال به فروش رسانده که این موضوع باعث کاهش زیان سال جاری به مبلغ ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال و ایجاد سودی به مبلغ ۴میلیارد و ۶میلیون ریال شده است. همچنین بدون در نظر گرفتن سود ناشی از فروش کارخانه مذکور، عملیات شرکت در سال مالی مورد گزارش منجر به زیانی به مبلغ ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال شده است.

 جهش سودسازی در «سخوز»: شرکت سیمان خوزستان ۶ماهه توانست سود هرسهم خود را به ۶۳۲ریال برساند که در مقایسه با گزارش ۳ماهه جهش مطلوبی را در سودسازی رقم زده است.شرکت سیمان خوزستان در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه، سود عملیاتی خود را ۴۹۷میلیارد و ۵۵۴میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴درصد افزایش یافته است.این شرکت در دوره مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته، سود خالص را با افزایش ۲۲درصدی مبلغ ۴۱۰میلیارد و ۵۰۹میلیون ریال و سود انباشته را با کاهش ۱۱درصدی مبلغ ۹۲۶میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال منتشر کرد.سیمان خوزستان سود هرسهم را در این دوره ۶۳۲ریال اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۲۲درصد و در مقایسه با گزارش ۳ماهه بیش از ۲۵۰درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است “سخوز “ در گزارش ۳ماهه توانست بود به ازای هرسهم ۱۷۷ریال سود محقق کند.در گزارش ۶ماهه این شرکت اعلام شد که فروش انواع محصولات آن به یک میلیون و ۲۹۸هزار و ۳۴۴تن و به مبلغ ۲هزار و ۱۷۲میلیارد و ۴۰۱میلیون ریال رسیده که از این محل ۸۹۲میلیارد و ۵۷۷میلیون ریال سود ناخالص شناسایی کرده است.

 

ارسال نظر