روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۵۹

  افزایش چشمگیر سود «شاوان» در گزارش ۶ماهه:  شرکت پالایش نفت لاوان در صورت‌های مالی ۶ماهه از تحقق سود ۴هزار و ۴۸۷ریالی به ازای هرسهم خبر داد که نسبت به گزارش ۳ماهه بیش از ۱۸۰درصد افزایش یافته است. به گزارش سنا، شرکت پالایش نفت لاوان در حالی صورت‌های مالی ۶ماهه منتشر کرده که در گزارش ۳ماهه خود از محقق شدن یک هزار و ۵۷۴ریالی سود به ازای هرسهم خبر داده بود. اما گزارش ۶ماهه آن با افزایش بیش از ۱۸۰درصدی منتشر شد و سود هرسهم ۴هزار و ۴۸۷ریال اعلام شده است. «شاوان» در ۶ماه، سود عملیاتی خود را ۶هزار و ۲۵۰میلیارد ریال، سود خالص را ۵هزار و ۱۳۰میلیارد ریال و سود انباشته را ۶هزار و ۴۵۴میلیارد ریال اعلام کرده است. این شرکت در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸یک میلیون و ۳۹۱هزار و ۴۵۴متر مکعب انواع کالا به مبلغ ۵۹هزار و ۴۸۷میلیارد ریال فروخته و از این محل ۷هزار و ۹۱۹میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرده است. اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات مربوط به افزودن ماده MTBE امکان افزایش تولید بنزین معمولی و همچنین بنزین یورو ۵ است. این شرکت توانسته بنزین یورو۵ را در مهر ماه سال ۱۳۹۸ به تولید برساند و پیش بینی می‌کند که روند افزایش تولید بنزین یورو ۵ استمرار داشته باشد. همچنین برآورد شده است که تولید بنزین یورو ۵ سالانه حدود ۳هزار میلیارد ریال سودآوری برای شرکت در پی داشته باشد. این شرکت نرخ فروش فرآورده‌ها را تابعی از نرخ نفت خام و میعانات گازی اعلام کرده و پیش بینی کرد که نرخ نفت خام و میعانات گازی در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۸ حدود ۶۵دلار به ازای هر بشکه (۱۳درصد رشد نسبت به میانگین شش ماهه اول سال) باشد. بنابراین نرخ فروش فرآورده‌ها نسبت به میانگین نرخ‌ها در ۶ماهه اول سال ۱۳ درصد رشد خواهد داشت. «شاوان» راه‌اندازی واحد ایزومراسیون به‌طور کامل و استمرار تولید بنزین یورو ۵ را از برنامه‌های با اهمیت شرکت ذکر کرده است.

  پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۷ درصدی «ومعادن»:  هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریالی، معادل ۳۷ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به ۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «ومعادن» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکتهای زیرمجموعه و جبران مخارج سرمایه‌ای صورت گرفته است که در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  شناسایی زیان ۱۰۰ریالی «غالبر»:  شرکت لبنیات کالبر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه برای هرسهم ۱۰۰ریال زیان شناسایی کرد. این در حالی است که «غالبر» در صورت‌های مالی شرکت اصلی به ازای هرسهم ۳۲ریال سود محقق کرده است. همچنین در صورت‌های تلفیقی سود عملیاتی شرکت به ۶۰میلیارد و ۹۲۲میلیون ریال، زیان خالص به ۶میلیارد و ۹۷۱میلیون ریال و زیان انباشته به ۶۲میلیارد و ۸۳۴میلیون ریال رسید.

شرکت لبنیات کالبر در گزارش خود اعلام کرد که ۴میلیون و ۸۸۱هزار و ۸۶۳کیلوگرم انواع محصولات خود را به مبلغ ۴۹۰میلیارد و ۹۱۳میلیون ریال به فروش رسانده که از این محل سود ناخالص را ۷۳میلیارد و ۸۳۴میلیون ریال شناسایی کرده است.

«غالبر» در آذر۱۳۹۸ طی گزارشی به اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی خود نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه اشاره کرده بود. این شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۳۰میلیارد ریال معادل ۸۰درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به منظور اجرای طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز عملیاتی شود.

  رشد ۲۰.۴هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «سفارس»:  شرکت سیمان فارس و خوزستان در صورت‌های مالی ۶ماهه اعلام کرد که پرتفوی بورسی شرکت با رشد ۲۰هزار و ۴۷۵میلیارد ریالی همراه شده است. شرکت سیمان فارس و خوزستان در صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۰آبان۱۳۹۸ سود هرسهم را ۳۶ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶۲۰درصدی مواجه شده است. این شرکت، سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۲۰۳میلیارد و ۹۱۵میلیون ریال، سود خالص را ۲۰۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۴هزار و ۱۴۰میلیارد ریال اعلام کرده است. «سفارس» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، از افزایش ۲۰هزار و ۴۷۵میلیارد و ۴۸۵میلیون ریالی خبر داد. در این صورت وضعیت، بهای تمام شده پرتفوی با افزایش ۴۷۲میلیارد ریالی مبلغ ۵هزار و ۳۰میلیارد ریال اعلام شده است. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۸هزار و ۵۲۹میلیارد ریالی به مبلغ ۲۵هزار و ۵۰۶میلیارد ریال بالغ شده است. این شرکت در دوره ۶ماهه سهام بورسی خریداری شده را مبلغ ۵۰۴میلیارد و ۷۳۹میلیون ریال اعلام کرد. علاوه بر این سهام واگذار شده «سفارس» نیز ۲۸۰میلیارد و ۹۲۲میلیون ریال اعلام شد که سود این واگذاری‌ها به ۲۴۹میلیارد و ۶۸میلیون ریال رسید.

 

 

ارسال نظر