خشنودی بازارها از حل مشکلات تعرفه ای

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۶۹

بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی امروز با بیشترین میزان افزایش نسبت به هشت ماه گذشته همراه شدند درحالی که چین و امریکا به یک توافق همزمان برای لغو تعرفه‌های وارداتی رسیدند.

به گزارش سنا، شاخص‌های استرالیا پیشرو روند صعودی در بازارهای آسیایی بودند و مابقی بازارها در این منطقه نیز روند مثبت را از آن خود کردند. بازارهای اروپایی نیز همنوا با بازارهای آسیایی سعی کردند روند صعودی هفته گذشته خود را تکرار کنند و شاخص آتی یورواستاکس توانست با رشد ۰.۶ درصدی همراه شود و شاخص آتی داکس آلمان نیز توانست با افزایش ۰.۵ درصدی معاملات را از سر بگیرد. شاخص‌های آتی در بازار امریکا نیز به همین منوال روند صعودی را طی کردند و اس‌اند پی توانست در معاملات آتی خود با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شود. وزیر اقتصاد و تجارت امریکا دیروز طی اظهارنظری اعلام داشت: توافق صلح تعرفه‌ای به صورت تمام و کمال انجام شده است و به نظر می‌رسد گام اول این توافق، لغو تعرفه‌ها بوده است و در گام بعدی یک توافق رسمی بین هر دو طرف به امضا خواهد رسید.

خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود اوضاع تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی دنیا موجب شد شاخص آسیا پاسیفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شوند و شاخص اس‌اند پی استرالیا نیز ۱.۶ درصد مثبت شود. در این میان شاخص بورس تایوان نیز با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد. در بازرا چین نیز روند صعودی شاخص‌ها در پی خشنودی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی کشور مشهود بود. در این بازار شاخص CSI با رشد ۰.۳ درصدی رو به رو شد و شاخص شانگهای چین نیز روند مثبت ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد.شاخص نیکی ژاپن نیز توانست ۰.۲ درصدی مثبت شود.

 

ارسال نظر