شاخص کل به کانال 343 هزار واحدی رسید

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۹۷

گروه بورس|

طی معاملات نخستین روز از آخرین هفته آذر ماه رونق نسبی بازار سهام تداوم یافت و به موجب آن بسیاری از نمادهای فلزی- معدنی و شیمیایی با رشد مواجه شدند. همین امر سبب شد تا شاخص بورس تهران در پایان معاملات این روز به میزان 3 هزار و 905 واحد رشد کند. به موجب این رشد، ارزش بازار یاد شده به میزان 1.15 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 252 هزار و 598 میلیارد تومان رسید. رونق تقاضا طی روز شنبه سبب شد تا شاخص بورس تهران به سطح 343 هزار و 291 واحد برسد.

بر اساس آمارهای به ثبت رسیده طی روز گذشته بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۴۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۵ درصد به ۹۱ هزار و ۹۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۹۸۲ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۱۰۷ هزار و ۱۸۳ واحد، شاخص قیمت «هم‌وزن» با ۱۳۲۴ واحد افزایش، معادل ۱.۸۸ درصد به ۷۱ هزار و ۶۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹۸۳ واحد رشد، معادل ۱.۲۴ درصد به ۴۰۵ هزار و ۵۵۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۹۲ درصد به ۲۴۶ هزار ۴۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۵۹۴ واحد رشد معادل ۱.۵۱ درصد، به ۷۱۱ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. از سویی دیگر طی روز گذشته ۷ نماد « فملی با ۴۳۸ واحد، تاپیکو با ۲۹۱ واحد، فارس با ۲۰۹ واحد، فولاد با ۲۰۵ واحد، پارس با ۲۰۲ واحد، نوری با ۱۴۸ واحد و رمپنا با ۱۴۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. بر اساس آمار به ثبت رسیده در بورس تهران در نخستین روز هفته شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «کاشی و سرامیک با ۶۲۲ واحد صعود معادل ۵.۰۹ درصد به ۱۲ هزار و ۵۸۹ واحد، سایر معادن با ۴۱۵۴ واحد افزایش معادل ۴.۳۷ درصد به ۹۲ هزار ۲۲ واحد، زراعت ۳۴۳۰ واحد رشد معادل ۳.۷۴ درصد به ۹۵ هزار و ۵۰ واحد، محصولات چوبی ۱۲۶۷۶ واحد افزایش معادل ۳.۶۷ درصد به ۳۵۷ هزار و ۹۳۰ واحد، کانی غیرفلزی با ۵۹۹ واحد رشد، معادل ۳.۵۷ درصد به ۱۷ هزار و ۳۸۱ واحد، محصولات کاغذ با ۲۸۸۷ واحد افزایش معادل ۳.۰۴ درصد به ۹۷ هزار و ۸۷۴ واحد، ماشین‌آلات با ۲۹۹۹ رشد معادل ۳.۰۳ درصد به ۱۰۱هزار و ۸۵۹ واحد» رسید. همچنین نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «بالبر، ونوس، کپارس، غنوش، غبشهر، سبهان و خلنت» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دزهراوی، پکویر، ستران، آسیا، ولملت، پرداخت و سفانو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس تهران، در ۵۲۶ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز کلیت معاملات تشابه زیادی به بورس داشت. طی این روز جریان تقاضا در بازار یاد شده موجب شد تا شاخص کل فرابورس 63 واحد رشد کرد و شاخص بازار یاد شده به سطح 4 هزار و 449 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 256 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در این روز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 304 هزار معامله و به ارزش 1344 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 همچنین نمادهای فولاد هرمزگان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، مولد نیروگاهی جهرم، ذوب‌آهن اصفهان، بیمه کوثر، برق عسلویه مپنا و پتروشیمی مارون همگی در تقویت شاخص فرابورس اثر گذار بودند.

نمادهای پربیننده فرابورسی شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کارخانجات صنعتی تبرک، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم، بودند.

 

ارسال نظر