روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۰۲۵

   رشد مطلوب در سودآوری «لخزر»:  شرکت صنعتی پارس خزر در آخرین گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که سود هر سهم خود را از ۶۴۹ریالی در ۳ماه فعالیت به یک هزار و ۵۹۸ریال در ۶ماه فعالیت افزایش داده است.

به گزارش سنا، شرکت صنعتی پارس خزر در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه سود هرسهم را یک هزار و ۵۹۸ریال اعلام کرد؛ این رقم در حالی است که سود هرسهم محقق شده این شرکت در دوره ۳ماهه، ۶۴۹ریال بوده است.

در گزارش منتشر شده، سود عملیاتی «لخزر» به ۲۸۲میلیارد ریال، سود خالص ۲۴۱میلیارد ریال و سود انباشته آن به یک هزار و ۳۰ریال رسید. از سوی دیگر این شرکت در ۶ماه توانسته ۳۷۶ هزار و ۵۸۷دستگاه را به مبلغ یک هزار و ۵۷۶میلیارد ریال به فروش برساند و از این محل ۴۲۰میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کند.

علاوه بر این «لخزر» برای ۶ماهه دوم سال مالی خود پیش بینی کرده است که ۷۵۰هزار و ۱۴۹دستگاه از محصولات خود را به مبلغ ۲هزار و ۷۴۶میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال به فروش برساند.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته اعلام کرد که برای نرخ مواد ۳۵درصد نرخ دستمزد ۲۵ و نرخ سربار ۱۰درصد افزایش پیش بینی می‌کند.

از سوی دیگر «لخزر» در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی داشته اعلام کرد که در نظر دارد در سال ۱۳۹۸ برای پیش پرداخت‌های سرمایه‌ای با هدف ایجاد خطوط جدید از تسهیلات بانکی استفاده کند.

نکته مهم گزارش منتشر شده این شرکت، راه‌اندازی پروژه انتقال به شهر صنعتی و خطوط تولید ماشین لباسشویی است که این موضوع یکی از برنامه‌های با اهمیت شرکت محسوب می‌شود.

   شناسایی زیان ۵۹ریالی برای هرسهم «خزامیا»:  شرکت زامیاد از شناسایی زیان ۵۹ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماه فعالیت خبر داد.

شرکت زامیاد در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه اعلام کرد که به ازای هر سهم ۵۹ریال زیان شناسایی کرده است. این در حالی است که زیان اعلام شده در گزارش ۳ماهه این شرکت ۱۶ریال بود.

«خزامیا» در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد که سود عملیاتی شرکت ۱۱۸میلیارد ریال، زیان خالص به ۳۲۷میلیارد ریال و زیان انباشته ۲هزار و ۵۵۶میلیارد ریال است.

اهداف این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات، افزایش تولید و فروش در نیمه دوم سال و اخذ مجوز شماره‌گذاری وانت دیزل یورو ۵ و تولید انبوه این محصول اعلام شده است و در برآوردی که شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده داشته اعلام شد که با توجه به اینکه کلیه افزایش‌ها مطابق با قانون کار در ابتدای سال صورت گرفته است، در صورت عدم افزایش توسط مراجع ذی صلاح، افزایشی در نیمه دوم سال نخواهد داشت.

«خزامیا» در توضیحاتی که درخصوص تشریح برنامه‌های خود برای تکمیل طرح‌های توسعه ارایه داده است اعلام کرد بازنگری و به روز رسانی پروژه موتور بنزینی یورو ۵، بومی‌سازی اقلام خرید خارج و پروژه افزایش ظرفیت اتاق بار محصول نیسان را در دست اقدام دارد.

این شرکت در خصوص وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام کرد؛ طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۳۰خرداد۱۳۹۶ انحلال شرکت بهنگام آفرین تصویب و تغییرات صورت گرفته در روزنامه رسمی منتشر شد.

   سود تلفیقی هرسهم «کاوه» ۵۶۷ریال اعلام شد:  شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه سود هرسهم را ۵۶۷ریال اعلام کرده است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه سود هر سهم را در حالی ۵۶۷ریال اعلام کرده که سود هر سهم در شرکت اصلی نیز به همین مبلغ منتشر شده بود.

این شرکت سود عملیاتی تلفیقی دوره مورد گزارش را ۷ هزار و ۴۷میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین سود خالص آن ۵هزار و ۸۳۶میلیارد ریال و سود انباشته ۵ هزار و ۸۵۲میلیارد ریال اعلام شده است.

«کاوه» قصد دارد با بهره مندی از برنامه جامع و راهبردی، تمامی بخش‌ها از جمله تولید، فروش، مالی و بازاریابی (اعم از داخلی و خارجی) را در ۶ماه سال۹۸ افزایش دهد. علاوه بر این با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، از حداکثر توان و ظرفیت ماشین آلات تولیدی شرکت در شش ماهه سال ۹۸ استفاده کند.

هیات‌مدیره شرکت، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت تسریع در تکمیل فاز ۲ فولاد‌سازی و آب شیرین کن را در دستور کار قرار داده که این امر موجب افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های ثابت در اقلام تشکیل‌دهنده بهای تمام شده خواهد شد.

«کاوه» قیمت فروش یک تن شمش صادراتی را به‌طور میانگین ۴۵میلیون ریال و قیمت یک تن آهن اسفنجی صادراتی به‌طور میانگین ۲۱میلیون ریال اعلام کرده و همچنین قیمت شمش داخلی را به ازای هر تن ۳۷میلیون ریال و قیمت آهن اسفنجی داخلی را به ازای هر تن ۱۸ میلیون ریال ذکر کرده است.

این شرکت در مرداد۱۳۹۸ ثبت مرحله اول افزایش سرمایه را از مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال انجام داد و پیگیری‌های لازم در خصوص مرحله دوم آن از مبلغ ۱۱هزار میلیارد ریال به ۱۵هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

 

ارسال نظر