انتظار رشد بازار در 3 ماه پایانی سال

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۴۳

به‌طور کلی در چند ماه باقی مانده تا قبل از اسفند ماه، بازار سرمایه از چند محل می‌تواند در مسیر رشد قرار گیرد که یکی از آنها افزایش قیمت ارز است.

به گزارش سنا، محمود مهدی رباطی، درخصوص روند حرکتی بازار در ماه‌های پایانی سال گفت: به‌طور سنتی بازار ما چند سالی است که با نزدیک شدن به پایان سال مخصوصا در ماه اسفند، یک وضعیت پر عرضه را پیدا می‌کند و در چند ماه باقی مانده تا قبل از اسفند ماه، از چند محل می‌تواند در مسیر رشد قرار گیرد که یکی از آنها افزایش قیمت ارز است.

وی در ادامه افزود: اخبار افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و همچنین افزایش نرخ‌های جهانی، موضوعاتی است که بتوانیم یک انتظار رشد را در ماه‌های پایانی سال داشته باشیم. تمهیدات دولت که در بودجه مشخص شده و تمایل به تامین مالی این نهاد از طریق فروش اوراق و واگذاری دارایی‌های مالی، در کنار اصرار دولت به ادامه سیاست تخفیف ارز ۴۲۰۰ به برخی از گروه‌های غذایی و دارویی، سبب خواهد شد، در سه ماهه انتهای سال، یک روند پرفراز و نشیب را در بازار سرمایه داشته باشیم.

وی که مدیرعامل کارگزاری است در خصوص نقش بازار سرمایه در بودجه اظهار داشت: بودجه مهم‌ترین سند مالی و اقتصاد هر کشور است. در ایران دولت‌ها نقش پر رنگی را در اقتصاد ایفا می‌کنند و هر نوع افزایش عوارض، مالیات، فروش اوراق، افزایش نرخ خوراک پتروشیمی و مسائلی از این دست که سبب شود فشار مالی به بنگاه‌های تولیدی کشور وارد شود، به‌طور قطع و یقین تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه خواهد داشت و در کنار آن هر نوع سیاست تسهیلی که اتخاذ شود، می‌تواند تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشته باشد.

وی در ادامه تأکید داشت: از جهت توسعه‌ای هم اگر دولت در بودجه، برنامه واگذاری سهام شرکت‌ها را داشته باشد و بخواهد از محل فروش آنها درآمد کسب کند، بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی آنهاست.

 

ارسال نظر