شاخص بورس تهران در آستانه فتح کانال 336 هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۶۶

گروه بورس|

در پایان معاملات دوشنبه 17 آذر ماه، بازار سهام یک روز دیگر را نیز با صعود شاخص‌ها به اتمام رساند. این بازار که در روز یکشنبه شاهد رشد حدودا 5 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران و شکسته شدن رکورد 330 هزار واحدی این نماگر بود، در پایان معاملات روز گذشته 3 هزار و 224 واحد دیگر رشد کرد و به سطح 335 هزار و 792 واحد رسید.

به موجب این رشد ارزش بورس تهران به میزان 0.97 درصد افزایش یافت و به رقم هزار و 225 هزار و 218 میلیارد تومان بالغ شد.

به جز شاخص کل بورس نیز در روز گذشته سایر شاخص‌های بورس هم با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۸۶۳ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۸۹ هزار و ۹۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۷۹ واحد رشد معادل ۱.۳۴ درصد به ۱۰۴ هزار و ۱۷۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۲۲ واحد افزایش، معادل ۱.۳۴ درصد به ۶۹ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۳۸ واحد رشد، معادل ۰.۸۷ درصد به ۳۹۶ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۶۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۲۴۲ هزار ۲۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۴۸۲ واحد رشد معادل ۱.۳۹ درصد، به ۶۹۱ هزار و ۱۵۶ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۵ نماد « فارس با ۳۴۶ واحد، شتران با ۳۰۹ واحد، شبندر با ۳۰۴ واحد، پارسان با ۱۷۵ واحد و تاپیکو با ۱۶۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «خودرو با ۱۷۳۰ واحد صعود معادل ۳.۵۲ درصد به ۵۰ هزار و ۸۳۸ واحد، فرآورده‌های نفتی با ۴۳۴۷۴ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به یک هزار و ۳۴۱ واحد، انبوه‌سازی ۷۳ واحد رشد معادل ۳.۱۹ درصد به ۲ هزار و ۳۶۹ واحد، انتشار و چاپ ۳۵۴۷۲ واحد افزایش معادل ۳.۰۸ درصد به یک هزار و ۱۸۷ واحد، محصولات چرمی با (۴۷۴) واحد افت، معادل (۳.۵۷) درصد به ۱۲ هزار و ۸۰۷ واحد، زغال‌سنگ با (۴۵۹) واحد افزایش معادل (۳.۶۲) درصد به ۱۲ هزار و ۲۰۹ واحد، فنی مهندسی با (۱۲۸) واحد فنی مهندسی معادل (۴.۱۱) درصد به ۳ هزار و ۲ واحد»

رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در خلال داد و ستدهای بورس حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «خفنر، غشاذر، پکویر، ثنوسا، غدام، آسیا و شسینا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کساپا، کدما، مداران، کخاک، رمپنا، چکاوه و بنیرو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس تهران، در ۵۳۱ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۶۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد. در فرابورس نیز کلیت معاملات تشابه زیادی با داد و ستدهای بورس تهران داشت. در این روز بسیاری از نمادها مورد معامله در فرابورس ایران با افزایش قیمت مواجه شدند و رشدی کم‌سابقه را در نماگر این بازار رقم زدند.

بر این اساس در پایان معاملات روز دوشنبه شاخص کل فرابورس به میزان 68 واحد رشد کرد و این نماگر به سطح 4 هزار و 351 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز به بیش از 250 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در خلال معاملات روز یکشنبه معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد اوراق بهادار، سهام و حق تقدم در قالب 284 هزار فقره معامله و به ارزش 1483 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روزگذشته نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه کوثر، پالایش نفت لاوان، میدکو، مدیریت انرژی امید تابان هور و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد صنایع کاغذ پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، ‌کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، داروسازی آوه سینا، توزیع داروپخش، و کشاورزی و دامپروری بینالود و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.

 

ارسال نظر