روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۶۱۲

  «بموتو» به هر سهم ۲۷۶۴ ریال سود اختصاص داد:  شرکت موتوژن در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲ هزار و ۷۶۴ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۷۰۷ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۲۹۱ برخوردار بود. به گزارش سنا، شرکت موتوژن با سرمایه ۶۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت موتوژن در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۷۶۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۲۹۱ درصدی برخوردار است.  این شرکت سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۲۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۲ هزار و ۷۰ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال اعلام کرده است. «بموتو» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۸۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۷۰۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین براساس این گزارش، شرکت موتوژن در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، سود هر سهم را با افزایش ۳۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲ هزار و ۸۸۸ ریال و سود خالص را یک هزار و ۹۶۵ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال اعلام کرده بود.

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۷ درصدی «وآوا»: هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریالی، معادل ۶۷ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به یک هزار ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «وآوا» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور افزایش نسبت سرمایه شرکت در مقایسه با سرمایه شرکت‌های مشابه، حفظ رقابت‌پذیری و اجرای خط مشی شرکت، تقویت بنیه مالی و پرداخت مخارج سرمایه‌ای برنامه‌ریزی شده که در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  سود تلفیقی «کرازی» به ۵۲۵ریال رسید:  شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه اعلام کرد که سود هر سهم به ۵۲۵ریال رسید. «کرازی» در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هرسهم را ۵۱۷ریال اعلام کرده بود. سود خالص ۴۴۰میلیارد ریال، سود عملیاتی ۴۷۱میلیارد ریال و سود انباشته ۸۲۲میلیارد ریال محقق شده است. از سوی دیگر در صورت‌های تلفیقی، سود عملیاتی شرکت به ۴۷۹میلیارد ریال، سود خالص به ۴۴۷میلیارد ریال و سود انباشته به ۸۱۵میلیارد ریال رسیده است. این شرکت در دوره ۶ماهه، افزایش فروش صادراتی بطری‌های دارویی و غیر دارویی را داشته و همچنین بازارهای جدیدی با توجه به افزایش نرخ ارز ایجاد کرده که توجیه‌پذیری فروش صادراتی همزمان با تأمین نیاز بطری‌های داخل کشور بوده است. علاوه بر این، شرکت کلیه تسهیلات ارزی را زودتر از سررسید تسویه کرده و دیگر شرکت بدهی بابت تسهیلات ارزی ندارد. این شرکت در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد به شرایط نقدینگی مناسب اشاره کرده و همچنین با صرفه جویی‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های مالی به حداقل ممکن کاهش یابد.

  «پلوله» از زیان خارج شد:  شرکت تولیدی گاز لوله در صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد که نسبت به گزارش ۳ماهه خود از زیان ۸۵ ریالی خارج شده و در این مدت ۸۷ ریال سود ساخته است. شرکت تولیدی گاز لوله اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را در حالی اعلام کرد که در این دوره توانسته زیان ۸۵ریالی هرسهم خود را در گزارش ۳ماهه به سود ۸۷ریالی ۶ماهه تبدیل کند. همچنین این شرکت سود عملیاتی را ۷۳میلیارد و ۶۸۹میلیون ریال، سود خالص را ۱۹میلیارد و ۴۷۶میلیون ریال و زیان انباشته را ۹۰۰میلیارد و ۵۲۴میلیون ریال منتشر کرده است. در ۶ماهه مورد گزارش، تولیدات «پلوله» با کاهش ۳۴درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه و ۸هزار و ۷۹۴تن لوله پلی‌اتیلن دوجداره فاضلابی، لوله پلی‌اتیلن تک‌جداره گازرسانی و لوله پلی‌اتیلن تک‌جداره آبرسانی در این شرکت تولید شده است . همچنین میزان فروش ۹هزار و ۲۱۵تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۴۱درصدی نشان می‌دهد. از سوی دیگر حسابرس این شرکت در یکی از بندهای مورد گزارش خود اعلام کرد که زمین کارخانه فروخته شده به شرکت فرعی تولیدی لوله‌های دوجداره قدر طی مبایعه‌نامه تنظیمی مورخ ۲۰تیر۱۳۸۵ و همچنین فروش زمین، سوله و تجهیزات به شرکت پتروشیمی آبادان تحویل شده است؛ اما بدلیل آنکه معامله مزبور در دوران بعد از تاریخ توقف شرکت به علت اعلام ورشکستگی صورت گرفته، باطل اعلام شده است. اسناد مالکیت مربوط به‌نام شرکت بوده و تا این تاریخ نقل و انتقال قطعی منوط به روشن شدن وضعیت آن توسط اداره امور ورشکستگی و اعاده اعتبار شرکت است.

 

ارسال نظر