شاخص بورس 0‚19درصد دیگر رشد کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۴۲

گروه بورس|

در خلال معاملات روز سه‌شنبه روند صعودی روز‌های گذشته در بازار سهام به رغم نوسان شاخص کل بورس تهران در میانه معاملات این روز تداوم یافت. در این روز نماگر اصلی بورس تهران که در دقایق اولیه معاملات افتی حدودا هزار و 500 واحدی را در شاهد بود، به مسیر صعودی بازگشت در پایان داد و ستدهای روز سه شنبه به میزان 0.19 درصد رشد کرد. بر این اساس معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به پایان رسید که دماسنج این بازار 619 واحد رشد را به ثبت رساند و در سطح 320 هزار و 814 واحد متوقف شد. معاملات این بازار در حالی به اتمام رسید که ارزش بورس تهران طی این روز معاملاتی از هزار و 170 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس آمارهای معاملاتی طی روز قبل اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد به ۸۵ هزار و ۹۳۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۵۸ واحد رشد معادل ۰.۸۹ درصد به ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۷۳ واحد افزایش، معادل ۰.۸۹ درصد به ۶۵ هزار و ۱۳۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۴۲ واحد رشد، معادل ۰.۳۳ درصد به ۳۷۷ هزار و ۴۴۲ واحد، شاخص بازار اول با ۶۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به ۲۳۰ هزار ۲۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۶۶۵ هزار و ۴۵۴ واحد رسید.

از سویی دیگر ۴ نماد «رمپنا با ۱۹۵ واحد، فولاد با ۱۶۷ واحد، شخارک با ۱۵۳ واحد و نوری با ۸۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

طی روز سه‌شنبه بسیاری از شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۴۳۸۸ واحد صعود معادل ۴.۷۹ درصد به ۹۵ هزار و ۹۶۶ واحد، سایر معادن با ۳۸۱۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۷ درصد به ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحد، زغالسنگ با ۴۹۴ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۱۱ هزار و ۷۷۰ واحد، محصولات چرمی ۵۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۳ هزار و ۵۶۱ واحد، منسوجات با ۱۴۷ واحد رشد، معادل ۳.۳۸ درصد به ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، فنی مهندسی با ۷۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۳ درصد به ۲ هزار و ۸۹۸ واحد، محصولات فلزی با ۲۰۴۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۸۴ هزار و ۸۹۱ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «غنوش، فرآور، کسرام، کساپا، خفنر، خنصیر و وصنا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دابور، داسوه، کگاز، دتماد، دالبر، دارو و دلقما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در بورس تهران، در ۴۰۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۸۳۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 در فرابورس نیز روند کلی معاملات تشابه زیادی به بورس تهران داشت. در این روز شاخص کل بازار یاد شده مسیری رو به رشد را پیمود و در پایان معاملات ضمن تقویت 6 واحدی به سطح 4116 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم بورس تهران به بیش از 236 هزار میلیارد تومان رسید.روز گذشته معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 283 هزار نوبت معامله و به ارزش 1095 میلیارد تومان داد و ستد کردند.همچنین نمادهای پتروشیمی مارون، صنایع کاغذ پارس، توکاریل، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه کوثر، قاسم ایران و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بازی کردند.

 

ارسال نظر