بورس؛ مطمئن‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۶۲

به گفته مدیرعامل یک شرکت کارگزاری شایعات در بازار سرمایه همیشه مطرح بوده و هر روز در اثر رخدادهای مختلف اقتصادی و سیاسی ممکن است داغ‌تر هم بشود؛ لذا سهامداران باید به این نکته توجه کنند که بورس بازاری است که ریسک دارد و نباید تصمیمات خود را بر اساس شایعات یا اظهارنظر دلالان انجام دهند.

به گزارش سنا، فردین آقابزرگی درخصوص مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در معاملات بورس گفت: در سال جاری بازار سرمایه از فراز و نشیب‌هایی مانند سیاست بین‌الملل، اقتصاد جهانی و فضای تحریم عبور کرد و شاید این چند روز تنها با موضوع اصلاح نرخ بنزین و فرآورده‌های نفتی مواجه باشد.

وی ادامه داد: در اکثر کشورها قیمت حامل‌های انرژی همسو با نرخ جهانی نفت تعیین می‌شود و با آن تناسب دارد؛ اما اصلاح قیمت بنزین در کشور ما به درستی و در بازه‌های زمانی مناسب اجرا نمی‌شود و در نهایت دولت به جای اجرای تدریجی ناگزیر به اصلاح آنی می‌شود. در این شرایط این امکان وجود دارد که سیاست جدید تا حدودی تورم ایجاد کند که البته همین عامل به رشد شاخص کمک می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: درست است که افزایش نرخ بنزین برای صنایع مختلف از جمله حمل و نقل محدودیت ایجاد می‌کند اما برای اهالی بازار سرمایه این موضوع یک فرصت است و همین امر شیب ملایم صعودی شاخص را حفظ می‌کند.

آقا بزرگی با بیان اینکه در شرایط فعلی جذابیت معاملاتی و کسب سود منطقی از وجوه تمایز بورس نسبت به دیگر بازارها است، افزود: نوسان نرخ دلار و رشد بی‌اندازه آن طی چند سال اخیر نشان داد که بهتر است میزان نقدینگی موجود در کشور به سمت بازارهای جذاب و البته سودمند حرکت کند و از آنجا که بار دیگر رکود در برخی بازارها حاکم شده، به عقیده بنده باز هم بورس بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه عبور معامله‌گران از ریسک‌های موجود در تالار معاملات هم گفت: شایعات در بازار سرمایه همیشه مطرح بوده و هر روز در اثر رخدادهای مختلف اقتصادی و سیاسی ممکن است داغ‌تر هم بشود؛ لذا سهامداران باید به این نکته توجه کنند که بورس بازاری است که ریسک دارد و نباید تصمیمات خود را بر اساس شایعات یا اظهارنظر دلالان انجام دهند.

آقابزرگی بیان کرد: سهامداران حرفه‌ای که سواد مالی بالایی دارند قطعا با تکیه بر دانش خود سهم‌های مختلف را بررسی می‌کنند اما سهامداران نو پا و تازه وارد باید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا مشاورین سرمایه‌گذاری‌ها کمک بگیرند و معامله‌ای معقول داشته باشند. به بیان دیگر باید گفت تنها با اتکا به اطلاعات کارشناسی و تحلیل صحیح است که می‌توان سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت موفق انجام داد.

 

ارسال نظر