احتمال رونق بازار در 3 ماه پایانی سال

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۳۵

فرمایشات رهبری در خصوص حمایت از بازار سرمایه و تشویق مردم به حضور دراین بازار، وظیفه سنگینی را بر دوش بازار سرمایه نهاده است.

به گزارش سنا، محمدعلی احمدزاده اصل با ارایه پیش‌بینی از روند بازار سرمایه تا انتهای سال ۹۸ گفت: اگر از ریسک‌های سیستماتیک که فضای بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و همچنین خارج از اراده و کنترل اهالی بازار سرمایه است، فارغ شویم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که بازار تا انتهای سال با پتانسیل رشد متعادلی، روزهای باقی‌مانده را پشت سر خواهد گذاشت.

وی در این خصوص ادامه داد: این روند رو به رشد شاید مشابه نیمه ابتدایی سال نباشد اما روندی متعادل و آرام را در کانال صعودی طی می‌کند و سرمایه‌گذاران را با افزایش بازدهی رو به رو می‌کند.

احمدزاده اصل در ادامه گفت: اگر بتوانیم همین فضای اطمینان بخش و امن را برای سرمایه‌گذاران حفظ کنیم می‌توانیم به سه ماه باقی مانده خوش‌بین باشیم. از سوی دیگر، اگر اوضاع به همین منوال باشد، بازارهای موازی نیز تا پایان سال رشد چندانی نخواهند داشت و به همین ترتیب بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه خواهد بود که می‌تواند سود مناسبی را تا پایان سال عاید سهامداران کند.

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه توضیح داد: حضور مردم در بازار سرمایه نیازمند مشوق‌های مختلف از سوی مسوولان و دست اندرکاران سیاسی و اقتصادی است تا از این طریق بتوان سرمایه‌ها را به سمت تولید سوق داد و نقدینگی مردم بدون هیچ آسیب روانی و فیزیکی در بازار سرمایه حفظ شود.

احمدزاده‌اصل با اشاره به دو مزیت مهم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه که رونق تولید و افزایش بازدهی است افزود: رونق تولید فقط در گرو سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است و تنها از طریق این بازار می‌توان هم بازدهی مناسبی را کسب کرد و هم به تولید داخلی کمک شایانی کرد.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه‌گذاری در بورس خاطرنشان ساخت: پس از بیانات رهبری و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود و باید گام‌های حساب‌شده‌ای‌برداریم. به این ترتیب، از باب سیاست‌های ملی نظام و رونق تولید و رشد اقتصادی وظایف بازار سرمایه بیشتر شده است. از سوی دیگر، حمایت‌های رهبری به‌طور حتم موجب افزایش رونق بازار سرمایه خواهد شد اما باید نهاد قانون گذار بازار سرمایه حمایت‌های خود را از سرمایه‌گذاران خرد افزایش دهد تا از این حمایت سربلند شود.

 

ارسال نظر