شاخص بورس تهران هزار و 166 واحد رشد کرد

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۳۲

گروه بورس|

در پایان معاملات روز سه شنبه تمامی شاخص‌های بازار سرمایه با رشد به کار خود پایان دادند. طی این روز شاخص بورس تهران به میزان هزار و 166 واحد رشد کرد و به موجب آن نماگر یاد شده به سطح 309 هزار و 643 واحد رسید. به موجب افزایش 0.38 درصدی میانگین بهای سهام در روز گذشته ارزش بورس تهران هزار و 129 هزار و 883 میلیارد تومان رسید.

براساس معاملات انجام شده طی این روز بیش از ۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۴۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۴۵ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۱۴۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۹۱۰ واحد افزایش به رقم ۳۶۰ هزار و ۲۳۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۵۸ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۷۷۸ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۷۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۵۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۰۲ واحد، سایپا (خساپا) با ۹۱ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبید (دعبید) با ۸۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۴ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۶۳ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۶۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در بین نمادهای مورد معامله طی این روز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ماشین‌سازی اراک، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها در معاملات سه‌شنبه صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

  آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۲ واحد رشد داشت و روی کانال سه هزار و ۹۹۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پالایش نفت لاوان (شاوان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر