شاخص کل بورس 308 واحد رشد کرد

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۷۲

گروه بورس|

در آخرین روز معاملات آبان ماه در سال جاری شاخص بورس تهران رشدی اندک را به ثبت رساند و نتوانست از کانال 305 هزار واحدی فراتر برود. در این روز نماگر اصلی بورس تهران به میزان 3085 واحد پیشروی کرد و در نهایت با قرار گرفتن در سطخ 304 هزار و 997 واحدی به انتظار تداوم معاملات در هفته آتی نشست. در این روز نمادهای فعال در صنایع پتروپالایشی بیشترین اثر منفی را بر شاخص‌های بورس تهران داشتند و در مقابل برخی نماد‌های حاضر در صنعت ارتباطات به همراه شرکت‌های دیگر از صنایع مختلف به رشد دماسنج بازار سرمایه کمک کردند. گفتنی است در پایان معاملات این روز ارزش بورس تهران به هزار و 112 هزار و 548 میلیارد تومان رسید.

همچنین در پایان معاملات روز گذشته سایر نماگرهای بورس تهران در مسیر رشد گام برداشتند و همگی به جز شاخص بازار اول رشد کردند. در این روز شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی با ۸۲ واحد (۰.۱۰ درصد) افزایش به ۸۱هزار و ۷۰۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۹۷۷ واحد (۱.۱۳ درصد) رشد به ۸۷هزار و ۷۷۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۶۵۳ واحد افزایش (۱.۱۳ درصد) به ۵۸هزار و ۶۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۱۹۱ واحد (۰.۳۴ درصد) رشد به ۳۵۵هزار و ۲۹۷ واحد، شاخص بازار اول با منفی ۱۸۲ واحد (۰.۰۸ درصد) کاهش به ۲۲۰هزار و ۷۸۶ واحد و شاخص بازار دوم نیز با ۲هزار و ۴۵۸ واحد رشد (۰.۴۰ درصد) به ۶۲۴هزار و ۲۲۴ واحد رسیدند. در معاملات دیروز دو میلیارد و ۳۷ میلیون و ۷۸۳هزار و ۱۵۴ برگه سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۸۲ میلیارد تومان در ۲۶۲هزار و ۶۸۸ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. نمادهایی که بیشترین تاثیر را در شاخص کل بازار بورس تهران داشتند نیز به ترتیب (شپدیس با منفی ۱۲۲ واحد، حکشتی با ۱۰۸ واحد، فولاد با منفی ۱۰۳ واحد، پارس با منفی ۸۱ واحد، شپنا با منفی ۷۸ واحد، فارس با منفی ۷۵ واحد و شبهرن با ۶۴ واحد) بودند. نمادهای پُربیننده در روز چهارشنبه نیز به ترتیب (وبملت، وتجارت، خساپا، خودرو، شپنا، ونوین و وبصادر) بودند.

در فرابورس نیز شاخص کل به میزان 28 واحد رشد کرد و سطح شاخص یاد شده به رقم 3950 واحد رسید. در این روز نمادهای «دماوند»، «کوثر» و «شرانل» بیشترین اثر مثبت برا بر نماگر فرابورس داشتند. نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «شرانل» نیز بیترین اثر منفی برا بر شاخص کل فرابوس داشتند. از میان نمادهای مورد توجه در فرابورس ایران طی روز چهارشنبه «چکاپا»، «ذوب» و «کرمان» بیش از سایر نمادها توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند.

گفتنی است، ارزش بازارهای اول و دوم فرابورس در پایان معاملات روز گذشته به 226 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات به 635 میلیارد تومان محدود شد.

 

ارسال نظر