بهترین اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری برای نسل هزاره در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۲۲

امروزه نسل هزاره (Millennials) را به نام‌‌های نسل اینترنت یا شهروندان دیجیتال می‌‌شناسند که همان متولدین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی همزمان با دهه هفتاد و هشتاد شمسی است. این نسل پس از تولد، بطور گسترده‌ای در اطراف خود با فناوری‌های پیشرفته روبرو هستند و برای تمام عمر نیز از این ارتباطات و رسانه‌های دیجیتالی استفاده خواهند کرد.

به گزارش سنا، به عبارتی دیگر نسل هزاره، نسلی خودآموز و خودانگیخته است که شیوه‌های نامحدودی برای یادگیری دارد و برای خلق اثری از خود در جهان، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند. نسلی است صلح طلب و اهل معامله که زندگی‌کردن در زمان حال را به آینده ترجیح می‌دهد. نکته جالب توجه اینکه این نسل اولین نسلی است که والدینشان از آنها کمک می‌گیرند! مثلا پدر خانواده از فرزندش می‌خواهد که یک اپ موبایل برایش نصب کند! ضمنا والدینی که به برقراری ارتباطات مجازی آشنایی دارند امکان ارتباط‌‌گیری موثر و راحت‌تری با این نسل خواهند داشت. چرا که نسل هزاره، ارتباطات مجازی، نوشتاری و لمسی را جایگزین ارتباطات بدنی و زبانی کرده است و احساسات و هیجاناتش را با شکلک‌ها یا صورتک‌ها نشان می‌دهد.

به نوشته نیویورک تایمز، در حال حاضر یک سوم از جوانان نسل هزاره در بازار اوراق بهادار هستند. آنها از طریق روش‌ها و توصیه‌های موجود در اینترنت به سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. اما تفاوتی که آنها با نسل‌های قبل در سرمایه‌گذاری دارند این است که کمتر به سمت استفاده از روش‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری می‌روند. آنها بیشتر به دنبال سودهای فراوان با بازدهی کوتاه‌مدت هستند. مثلا با خرید سهام شرکت‌های معروفی همچون فیسبوک و اسنپ چت توانسته‌اند سودآوری خوبی را تجربه کنند.

اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری با کاربری آسان

 و کم هزینه قابل نصب برروی موبایل

در حال حاضر ما در دنیای پیشرفته و پرتحرک زندگی می‌کنیم و نسل هزاره این موضوع را بیشتر از هرکس دیگری می‌داند. اگر از نسل هزاره هستید، احتمال دارد که این مطلب را در تلفن هوشمند یا در رایانه‌ خود خوانده باشید که: «ما نه تنها می‌خواهیم آنلاین باشیم بلکه می‌خواهیم آنلاین نیز حرکت کنیم». بطور کلی نسل هزاره می‌خواهد که روی تلفن‌ خود عملیات سرمایه‌گذاری انجام دهد اما با چالش‌هایی روبرو است مانند نحوه سرمایه‌گذاری و پرداخت مبالغ بالاتر از میزان پس‌انداز خود. در ادامه، هشت اپلیکیشن که با هدف انجام سرمایه‌گذاری خرد طراحی شده‌اند، معرفی می‌شوند. از ویژگی این اپلیکیشن‌ها قابلیت نصب روی تلفن همراه، سادگی، هزینه پایین و کاربری آسان آنها است. این اپلیکیشن‌ها برای کمک به نسل هزاره با هدف کمک به سرمایه‌گذاری با سرمایه اندک آنها طراحی شده است.

۱- اپلیکیشن آکورنز (Acorns): بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری با سرمایه کم

سازندگان این اپلیکیشن، با هدف رفع موانع پس‌ انداز و سرمایه‌گذاری نسل هزاره، آن را طراحی کردند. در این اپلیکیشن پس از اتصال کاربر به کارت اعتباری یا پی ‌بال، خرید سهام با توجه به میزان سرمایه کاربر، صورت می‌گیرد. اپلیکیشن آکورنز، سرمایه‌گذاری را براساس یکی از پنج سبد خرید طراحی شده، که متناسب سرمایه‌گذاری نسل هزاره است انجام می‌دهد. این اپلیکیشن قابلیت انجام سرمایه‌گذاری خودکار را نیز به نسل هزاره ارایه می‌دهد.

۲- اپلیکیشن استش (Stash): مناسب برای مبتدی ‌ها

در این اپلیکیشن کاربران مبتدی می‌توانند با مبلغ ۵ دلار، «پاره‌ سهم‌های (fractional shares) » بیش از ۶۰ صندوق قابل معامله در بورس و بیش از ۲۰۰ سهام انفرادی را خریداری کنند. این اپلیکیشن و سرمایه‌گذاری خرد، اطلاعاتی در خصوص فعالیت ETFها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مثلا در خصوص صندوق

“All that Glitters “ به کاربر می‌گوید که این صندوق در زمینه فلزات گرانبها فعالیت دارد. همچنین کاربران می‌توانند «پاره سهم‌های» شرکت‌های معروفی مانند آمازون، فیس بوک و تسلا را خریداری کنند. با همه این تفاصیل، دلیل واقعی جذابیت این برنامه برای کاربران مبتدی، وجود بستر آموزشی آن است. این برنامه از طریق بخش «چگونه سرمایه‌گذاری کنم؟» که شامل یک سری پادکست‌های آموزشی و مقالات است، فرایند یادگیری سرمایه‌گذاری برای مبتدیان را جذاب می‌کند

۳- اپلیکیشن رابین هود (Robinhood): بهترین برنامه با کمترین هزینه

یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری خرد برای نسل هزاره، اپلیکیشن رابین‌هود است. یکی از دلایل این علاقه‌مندی به خاطر انجام معاملات اوراق بهادار و قراردادهای اختیار است که در آن هیچ حق‌الزحمه‌ای از کاربر گرفته نمی‌شود و تنها هزینه‌ بسیار ناچیزی بابت سفارش‌های فروش کسر می‌شود. به عبارت ساده‌‌تر بابت گشایش حساب کاربری، خرید سهام تا سقف پنج هزار واحد و ETFها هیچ هزینه‌ای از کاربر کسر نمی‌شود. برخلاف دو برنامه قبلی، برنامه رابین‌هود این امکان را به نسل هزاره می‌دهد تا سهام کامل را معامله کنند نه «پاره سهام». در کل، اساس فرایند عملیاتی این اپلیکیشن، بر پایه تاکید بر یادگیری، طراحی شده است. دلیل دیگر آن این است که این اپلیکیشن به عنوان تنها کارگزاری است که معاملات «پول‌های رمزنگاری شده (Crypto) » را ارایه می‌دهد، که این موضوع نیز خود به تنهایی موجب افزایش محبوبیت آن بین نسل هزاره شده است.

۴- اپلیکیشن سرمایه‌گذاری تی‌دی امریترید (TD Ameritrade)

این اپلیکیشن یکی از قوی‌ترین پیشنهادات تحقیقاتی و همچنین اطلاعات جامعی را به کاربر ارایه می‌دهد. این اطلاعات در زمینه سهام، داده‌های مربوط به شرکت‌ها، و سهم‌های فردی است. نکته جالب‌تر اینکه کاربر می‌تواند به مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی در حوزه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشد. پرواضح است که این اطلاعات تا چه میزان برای یک سرمایه‌گذار مشتاق جذابیت خواهد داشت. نهایتا زمانی که کاربر از طریق این اپلیکیشن به میزان کافی آموزش دید و احساس کرد که آمادگی لازم برای معامله را دارد، می‌تواند اولین معاملات خود را با طیف گسترده‌ای از سهام، ETFها و گزینه‌هایی که بدون پرداخت حق‌الزحمه است را شروع کند. از دیگر ویژگی این اپلیکیشن این است که کاربر قادر است بر سرمایه‌گذاری‌های خود نظارت داشته باشد و همچنین «گزینه هشدار قیمت» را نیز می‌تواند تنظیم و فعال کند.

۵- اپلیکیشن ای-ترید (E-Trade): بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری

به عنوان یکی از فراگیرترین گزینه‌های اپلیکیشن سرمایه‌گذاری قابل نصب در تلفن همراه می‌توان ای-ترید را نام برد. این اپلیکیشن به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا به معاملات صندوق‌های مشترک و قراردادهای آتی دسترسی داشته باشند. همچنین امکان داد و ستد ابزار اختیار معامله را نیز فراهم می‌کند.

ای-ترید همانند اپلیکیشن «تی‌دی امریتریدر» اطلاعات جامعی از شرکت‌ها و اخبار بازار تهیه کرده و حتی امکان پخش برنامه‌های شبکه بلومبرگ را برای کاربر فراهم می‌کند. ضمنا با برنامه‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌شود.

۶- اپلیکیشن ولث سیمپل (Wealthsimple): مناسب برای سرمایه‌گذاری با مسوولیت اجتماعی

این اپلیکیشن یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشاوران روبو است که از نظر طراحــی بــرای سرمایه‌گــذاری از رتبه بسیــار بالایی برخــوردار است. در ایــن نـرم‌افـزار، بخشــی تحت عنــوان «سرمایه‌گــذاری بــا مسوولیــت اجتماعـــی SRI (Socially Responsible Investing) » برای محیط زیست به‌صورت سفارشی طراحی شده است که هزینه پرتفوی آن نسبت به سایر مشاوران روبو بیشتر است. علت آن ارایه عملکرد بهتر نسبت به سایر نرم‌افزارها است.

لازم به توضیح است که «مشاوران روبو»به بسترهایی اطلاق می‌شود که مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری آنلاین را با استفاده از الگوریتم‌های مالی به صورت خودکار و با حداقل دخالت انسانی انجام می‌دهند. این الگوریتم نیاز به مشاوره مالی انسانی را محدود کرده‌ و قابلیت تخصیص، مدیریت و افزایش دارایی‌های مشتریان را شامل می‌شود.

۷- اپلیکیشن تواین (Twine): بهترین نرم‌افزار برای سرمایه‌گذاری زوج‌ها

این اپلیکیشن به زوج‌ها این امکان را می‌دهد تا بطور مشترک با هم سرمایه‌گذاری کنند. یکی از چالش‌های مهم نسل هزاره پس از ازدواج، مدیریت مالی است. بنابراین نرم‌افزار مزبور قصد دارد این چالش را برای آنها از میان بردارد و موضوع را برایشان ساده کند. به این ترتیب که زوج‌ها پس از انتخاب هدف‌شان، یک حساب مشترک در آن افتتاح می‌کنند. آنها می‌توانند اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را در آن مشخص کرده و صندوق‌های مختلفی از جمله ازدواج، پس‌انداز و حتی بازنشستگی را در آن ایجاد کنند. در اینجا کاربران بطور مشترک می‌توانند پیشرفت‌ها را دنبال کنند. آنها می‌توانند وجوه را در بخشی بنام «حساب نقدی» پس‌انداز کرده یا با خرید ETFها سرمایه‌گذاری کنند. در این نرم‌افزار ایجاد «حساب نقدی» رایگان است اما برای بازکردن «حساب سرمایه‌گذاری» ۰.۶درصد بطور سالانه هزینه کسر خواهد شد.

۸- اپلیکیشن ولث فرانت (Wealthfront): بهترین نرم‌افزار برای سرمایه‌گذاری خودکار

این نرم افزار به لطف داشتن بستر سرمایه‌گذاری مبتنی بر هدف خود، موجب شده تا فرایند شروع سرمایه‌گذاری و ادامه آن بسیار آسان شده و نسبت به سایر برنامه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این اپلیکیشن ابتدا یک سبد سهام برای شما ایجاد می‌کند. دسته‌بندی سهام صندوق‌ها در آن با تمرکز بر میزان ریسک‌پذیری کاربر صورت می‌گیرد و از سهام صندوق‌های با هزینه کم شروع می‌شود. این اپلیکیشن یکی از بهترین مشاوران روبو در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است. علت آن هم سهولت استفاده، داشتن ویژگی ثبت برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است که به کاربر کمک می‌کند تا برای رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری خود در مسیر صحیح قرار گیرد.

در پایان خاطرنشان می‌شود که برای ارتقای هوشمندی نرم‌افزارهای سرمایه‌گذاری از نظر ارزیابی ریسک‌های احتمالی در خرید و فروش سهام، همواره رقابت وجود خواهد داشت. در حال حاضر اپلیکیشن‌های استارت‌آپی فین‌تک در راستای کاهش هزینه‌ها، ارتقای کیفیت، شکستن محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی برای تسهیل سرمایه‌گذاری نسل هزاره طراحی و به روزرسانی می‌شوند.

 

ارسال نظر