شاخص بورس ۲۷۱۱ واحد رشد کرد

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۵۹

 شاخص کل بورس تهران در روز گذشته ۲ هزار و ۷۱۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۵۵ واحد رسید. براساس دیروز، بیش از ۲ میلیارد و ۶۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۶۵۱ واحد افزایش به ۸۷ هزار و ۷۶۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۰۴واحد رشد به ۵۸ هزار و ۶۸۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۹۰۴ واحد افزایش به رقم ۳۵۷هزار و ۴۶۶ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۹۲۱ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۷۳۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۷۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۶۱واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۷ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۹۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران (با ۸۴ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۷۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۷ واحد، س. صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۴۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۲ واحد و پارس سویچ (به سویچ) با ۴۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند. برپایه این گزارش، در بین نمادهای معاملاتی روز سه‌شنبه‌، نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک پارسیان، سایپا، ایران‌خودرو، بانک اقتصاد نوین و س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو نیز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۹۲ میلیون و ۲۷۹ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۳۸۳میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۰ واحد رشد داشت و روی کانال سه‌هزار و ۹۲۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۷۹۵ میلیون و ۹۸۳ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد. در بین تمامی نمادها، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، صنایع ماین‌های اداری ایران (مادیرا) و گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، نفت ایرانول (شرانل) و بیمه کوثر (کوثر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر