روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۸۹

    مجوز افزایش سرمایه «کاوه و وسکاب» صادر شد:  سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز افزایش سرمایه شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها را صادر کرد. به گزارش سنا، «کاوه» اعلام کرد که براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است. سرمایه فعلی این شرکت ۱۱هزار میلیارد ریال است که قرار است با افزایش ۴هزار میلیارد ریالی به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال برسد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می‌شود و هدف آن تکمیل فاز دوم پروژه فولادسازی، بازیافت بخشی از مخارج انجام شده در سنوات قبل بابت فاز دوم فولادسازی، تکمیل پروژه تاسیسات جانبی و زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن است. از سوی دیگر شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

    زیان هرسهم «تکنو» به ۵۶ریال رسید:  «وسکاب» با سرمایه ۵هزار میلیارد ریالی قصد دارد با افزایش یک هزار میلیارد ریالی، سرمایه خود را به ۶هزار میلیارد ریال برساند. این اقدام از محل سود انباشته و با هدف جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته عملیاتی می‌شود. شرکت مهندسی تکنوتار در صورت‌های مالی ۶ماهه زیان هرسهم را ۵۶ریال اعلام کرده است. شرکت مهندسی تکنوتار در گزارش فعالیت ۳ماهه سال جاری از شناسایی زیان ۹ریالی برای هرسهم خبر داده بود. حالا با گذشت ۳ماه در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ این زیان به ۵۶ریال افزایش یافته است. این شرکت در آخرین گزارش خود زیان عملیاتی را ۱۵میلیارد و ۵۷۸میلیون ریال، زیان خالص را ۱۳میلیارد و ۷۰۹میلیون ریال و زیان انباشته را ۹۴میلیارد و ۸۴۰میلیون ریال اعلام کرده است.«تکنو» در این دوره مالی ۷۷دستگاه از تولیدات خود را به مبلغ ۱۸میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال فروخته است که از این محل سود ناخالص را ۵۵۱میلیون ریال اعلام کرده است. شایان ذکر است؛ این شرکت برای ۶ماهه دوم سال مالی جاری پیش بینی از میزان فروش و مبلغ فروش ارایه نکرده است. از سوی دیگر در گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰مهر۱۳۹۸ مبلغ فروش خود را ۷میلیارد و ۹۶۲میلیون ریال اعلام کرده که مربوط به فروش ۳۰دستگاه تلمبه‌ها و دیسپنسرها و ۱۱۸دستگاه قطعات اصلی است.

    سود ۱۵۶۴ریالی برای هرسهم «دارو»:  شرکت کارخانجات داروپخش در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه اعلام کرد که سود هرسهم برای دوره مالی مذکور به یک هزار و ۵۶۴ریال رسیده است. در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه شرکت کارخانجات داروپخش برای هرسهم سود یک هزار و ۵۶۴ریالی محقق شده که نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با رشد ۲۱۵درصدی و نسبت به دوره ۳ماهه سال جاری با رشدی بیش از ۱۴۰درصد روبه رو شده است. این شرکت در دوره ۳ماهه خود اعلام کرده بود برای هرسهم سود ۶۳۶ریالی را محقق و برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ پیش بینی کرده است . همچنین اعلام شده بود که دارو پخش افزایش سرمایه خود را به میزان ۳۷۵ میلیارد ریال معادل ۵۰درصد افزایش سرمایه فعلی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در سال ۱۳۹۸ به مرحله اجرا می‌رساند که تاکنون عملیاتی نشده است. مبلغ کسری منابع مالی مورد نیاز به میزان ۳۷۵میلیارد ریال از محل پیش بینی افزایش سرمایه سال ۱۳۹۸ و مابقی منابع مالی مورد نیاز از محل اخذ تسهیلات بانکی با اولویت منابع مالی ارزان قیمت تامین شد و تلاش بر این است که نسبت هزینه‌های مالی به فروش نسبت به پایان سال ۱۳۹۷کاهش یابد. «دارو» در گزارش منتشر شده ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود عملیاتی را یک هزار و ۶۱۵میلیارد ریال، سود خالص را ۹۷۷میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۱۶۶میلیارد ریال اعلام کرد.

    ۱۲۱۵ریال؛ سود ۶ماهه «فاسمین»:  شرکت کالسیمین در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه، سود هرسهم را یک هزار و ۲۱۵ریال اعلام کرد. شرکت کالسیمین در گزارش منتشر شده منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را یک هزار و ۲۱۵ریال اعلام کرد. این شرکت در صورت‌های مالی ۳ماهه توانسته بود برای هرسهم ۹۸۸ریال سود محقق کند. این شرکت در آخرین گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را ۲هزار و ۲۳۲میلیارد ریال، سود خالص را ۲هزار و ۴۲۹میلیارد ریال و سود انباشته را ۵هزار و ۷۵۱میلیارد ریال اعلام کرده است. «فاسمین» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که سطح تولید قبلی خودرا حفظ می‌کند و تغییر با اهمیتی در نوع و مقدار محصولات تولیدی ایجاد نخواهد کرد. همچنین تسهیلات مالی شامل ۲فقره وام دریافتی از بانک‌های توسعه صادرات و تجارت با نرخ‌های ١۶ و ١٨ درصد بوده که اقساط آن براساس ضوابط مربوطه و در مهلت مقرر بازپرداخت خواهد شد.در برنامه‌های با اهمیت شرکت اعلام شده است که خاک مورد نیاز خود را از محل خاک معدنی سولفوره و یکی از خطوط تولید را برای این منظور به کار می‌گیرد. همچنین با اهمیت‌ترین ریسک‌های شرکت در این حوزه تغییر سیاست‌های ارزی دولت ومقررات حاکم بر صادرات است که شرکت با آن مواجه بوده است. با این وجود از آنجا که نرخ‌های فروش محصول متاثر از دو عامل نرخ جهانی و نرخ تسعیر ارز است درصورت اعمال محدودیت صادرات، تاثیر با اهمیتی بر درآمدهای شرکت ندارد.

 

ارسال نظر