سهام، سپر تورمی دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۸۷

حسن قالیباف، مدیرعامل سابق شرکت بورس و رییس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه الزهرا در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بورس مسائلی را مطرح کردند. به گزارش سنا، قالیباف اصل با اشاره به توسعه مناسب بازار سرمایه در سال‌های اخیر گفت: مطرح بودن بازار سرمایه حتی در شهرهای کوچک نشان از این واقعیت دارد، هرچند که باید در حوزه افزایش آگاهی در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه محل مناسبی برای جمع‌آوری نقدینگی سرگردان است و در مجموع عملکرد این بازار در کاهش تورم نقش بسزایی دارد.

قالیباف در این سمینار به توضیح سرمایه‌گذاری مولد و غیر مولد (کاذب) پرداخت و در ادامه به مزایای سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد. مشارکت در سود شرکت‌ها، مشارکت در اداره شرکت‌ها، برخورداری از حمایت قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار جهت سرمایه‌گذاری مطمئن، امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغ هرچند اندک، قابلیت نقدشوندگی بالای دارایی، برخورداری از شفافیت بالای بازار سرمایه، دریافت بازدهی بالاتر نسبت به سایر بازارهای موازی در بازه زمانی بلندمدت و سرمایه‌گذاری در بازار مولد و مشارکت در اقتصاد پویا برخی از این مزایا هستند که وی در ادامه به توضیح این موارد پرداخت.  مدیرعامل سابق شرکت بورس، همچنین جایگاه بازار سرمایه در بین بازارهای موازی در بازه زمانی میان مدت و بلندمدت را بررسی و تصریح کرد: در بازه زمانی ۱۰ ساله (از ابتدای آبان ۸۸ تا ابتدای آبان ۹۸) بازار سرمایه بیشترین بازدهی (حدود ۲۳۸۲ درصد) را نسبت به بازارهای موازی از آن خود کرده و البته این بازدهی بیش از میزان تورم است.

وی همچنین عملکرد بازار سرمایه را گزارش کرد و گفت: براساس آمار موجود، میزان کدهای سهامداری کشور ۱۳.۳ میلیون نفر است.

این کارشناس بازار سرمایه خبر داد: در سه سال گذشته رشد ارزش معاملات و رشد شاخص بورس به ترتیب حدود ۹۲۵ درصد و ۲۹۰درصد بوده و همچنین ارزش بازاری بازارسرمایه حدود ۱۵۲۲ هزار میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر