شاخص بورس تهران 0.3افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۸۵

گروه بورس|

معاملات سهام در روز گذشته و پس از یک افت بیش از 3 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران در روز یکشنبه با رشد مواجه شد. در این روز افزایش نسبی قیمت‌ها منجر به بهبود اغلب نماگرهای ثبت شده در بازار سهام شد و توانست به میزان هزار و 148 شاخص کل بورس تهران را بهبود ببخشد. این رشد 0.38 درصدی سطح شاخص کل را در این بازار به 303 هزار و 943 واحد رساند. به موجب این رشد که بسیاری از نمادهای کوچک بازار را نیز شامل می‌شد، شاخص کل هموزن به میزان 774 واحد رشد کرد و در سطح 86 هزار و 114 واحد متوقف شد.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص «وزنی- ارزشی» با ۳۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به ۸۱ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۱۷ واحد افزایش، معادل ۰.۹۱ درصد به ۵۷ هزار و ۵۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۴۷ واحد رشد، معادل ۰.۵۰ درصد به ۳۵۳ هزار و ۵۶۰ واحد، شاخص بازار اول با ۸۷۱ واحد صعود معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۲۰ هزار و ۷۶۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱۶۷ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۶۱۸ هزار و ۷۴۵ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۶ نماد «خودرو با ۱۴۵واحد، رمپنا با ۹۰ واحد، شبندر با ۸۴ واحد، تاپیکو با ۷۳، جم با ۷۱ واحد و مبین با ۶۰ واحد» رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

دیروز همچنین شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۵۴۴ واحد صعود معادل ۴.۵۶ درصد به ۱۲ هزار و ۴۸۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۴۰۴ واحد افزایش معادل ۴.۱۱ درصد به ۱۰ هزار و ۲۶۱ واحد، خودرو با ۱۰۶۹ واحد رشد معادل ۲.۴۳ درصد به ۴۴ هزار و ۹۸۳ واحد، غذایی به جز قند با ۳۵۴ واحد افزایش معادل ۲.۳۸ درصد به ۱۵هزار و ۲۶۶واحد، محصولات چوبی با ۶۲۵۳ واحد رشد، معادل ۲.۰۸ درصد به ۳۰۷ هزار و ۴۱۵ واحد، محصولات چرمی با (۱۷۵) واحد افت معادل (۱.۹۰) درصد به ۹ هزار و ۸۸ واحد، منسوجات با (۱۱۰) واحد کاهش معادل (۲.۸۳) درصد به ۳ هزار و ۷۸۰ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «فروس، غنوش، خمحرکه، تکنو، کحافظ، سفار و قمرو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حفاری، دروز، قشهد، آسیا، غسالم، قشکر و سدشت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در بورس تهران، در ۳۱۳ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل عملکردی مشابه نماگر اصلی بورس داشت و در پایان معاملات روز یکشنبه به میزان 22 واحد افزایش یافت. این افزایش سبب شد تا سطح دماسنج فرابورس به رقم 3891 واحد برسد. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز در این روز به بیش از 223 هزار میلیارد تومان رسید.

گفتنی است معامله‌گران فرابورس طی روز قبل بیش از 885 میلیون سهام در قالب 186 نوبت معامله و به ارزش 922 میلیارد تومان دادوستد کردند.

روز گذشته نمادهای پالایش نفت شیراز، ذوب‌آهن، فرابورس، پالایش نفت لاوان و مادیران اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشتند و نمادهای تولید برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است. در جریان معاملات این روز برخی نمادهای بورسی با پیام ناظر مشمول توقف و برخی نمادها بازگشایی شده، برخی دچار حراج و در برخی نمادها نیز وقفه معاملاتی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر