روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۱۵

  «فروی» گزارش ۶ ماهه منتشر کرد: شرکت ذوب روی اصفهان که چند روزی از درج نماد معاملاتی آن در فرابورس ایران می‌گذرد، اطلاعیه صورت‌های مالی ۶ ماهه خود را منتشر کرد. به گزارش سنا، شرکت ذوب روی اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را با سود ۳۵۵ ریالی برای هر سهم منتشر کرد. این شرکت در گزارش منتشر شده سود عملیاتی را ۲۳۳ میلیارد ریال، سود خالص را ۲۱۲ میلیارد ریال و سود انباشته را ۵۹۹ میلیارد ریال اعلام کرده است. «فروی» در تشریح اهداف خود اعلام کرده که مهم‌ترین راهبرد کوتاه‌مدت شرکت استمرار فروش و وصول مطالبات صادراتی با عنایت به شرایط داخلی و بین‌المللی است. این شرکت نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را اعلام کرده است که براساس آن خاک خریداری از معدن انگوران بر اساس ضوابط شرکت تهیه و تولید و خاک خریداری شده از باما بر اساس قرارداد تعیین می‌شود و اکسید روی تولیدی بر اساس بهای تمام شده است. در توضیحات «فروی» درخصوص تشریح برنامه‌های شرکت جهت تکمیل طرح‌های توسعه آمده است که این شرکت برنامه ساخت دو واحد هوی مدیا جهت تامین مواد اولیه تولید شمش روی را در برنامه دارد که در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی خواهد شد. همچنین در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره نیز اعلام شده است که در آن به دریافت تسهیلات به صورت ۷۰ درصد فروش اقساطی و ۳۰ درصد عقد سلف از بانک توسعه صادرات است که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ تسویه شده است. این شرکت قصد دارد تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از بانک توسعه صادرات دریافت کند.

  ۳۸۵ریال؛ سود محقق شده «دبالک» در ۶ماه: شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه اعلام کرد که به ازای هرسهم ۳۸۵ریال سود محقق ساخته است. شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه سود عملیاتی را با رشد ۱۹۹درصدی نسبت به دوره مشابه مبلغ ۱۰۵میلیارد ریال، سود خالص را با افت ۲۲درصدی مبلغ ۶۵میلیارد ریال و زیان انباشته را با رشد ۵۵درصدی مبلغ ۵۳میلیارد ریال اعلام کرده است. این شرکت در گزارش منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد که به ازای هرسهم ۳۸۵ریال سود محقق ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲درصد کاهش یافته است. «دبالک» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که تولید محصولات جدید، تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، کاهش تولید و فروش محصولات زیان ده، بررسی و تحقیق روی محصولات زیان ده جهت افزایش راندمان تولید را در برنامه کاری خود دارد.

برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد شامل افزایش متناسب با نرخ ارز مبادل‌های از ۴۲هزار ریال به قیمت بالاتر نرخ فروش تغییر خواهد کرد. همچنین اطلاعات بهای تمام شده منوط به ترتیب تولید و فروش و نرخ ارز و نرخ خرید مواد اولیه است. در صورت عدم تغییر نرخ ارز و موارد مذکور انحراف با اهمیتی وجود نخواهد داشت و ترکیب فروش نیز عمدتا به تقاضای مشتریان دارد. لازم به ذکر است؛ در برنامه‌های با اهمیت این شرکت به راه‌اندازی پلنت تولید B و افزودن محصول جدید به سبد محصولات اشاره شده است.

  رشد سودسازی در «کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۵۱درصدی سودسازی خود خبر داد. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ با سرمایه ۴۴هزار میلیارد ریالی سود هرسهم را ۷۹۶ریال اعلام کرد. این شرکت در اطلاعیه منتشر شده طی مقایسه‌ای که با مدت مشابه سال گذشته داشته است اعلام کرد که سود هرسهم را در این مدت با رشد ۱۵۱درصدی محقق ساخته است. همچنین «کچاد» در گزارش منتشر شده، سود عملیاتی را با رشد ۱۴۸درصدی مبلغ ۲۴هزار و ۴۰۹میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۵۱درصدی مبلغ ۲۶هزار و ۶۵۰میلیارد ریال و سود انباشته را با رشد ۱۱درصدی مبلغ ۳۲هزار و ۱۴۲میلیارد ریال اعلام کرده است. در اهدافی که این شرکت تشریح کرده به برنامه تولید کنسانتره‌تر به میزان ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۸ اشاره کرده است. همچنین در برنامه خود تولید ۵۰۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه‌بندی، تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله، تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و تولید ۱میلیون تن شمش فولاد را پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این «کچاد» در سال ۱۳۹۸ فروش ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کنسانتره‌تر (معادل ۵ میلیون و ۶۸ هزارتن کنسانتره خشک) فروش ۳۷۵ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی، فروش ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی و فروش ۱ میلیون تن شمش فولاد را هدف‌گذاری کرده است. از مجموع تولید کنسانتره‌تر تولیدی در سال ۱۳۹۸، مقدار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن، به همراه ۲۰۰ هزار تن کنسانتره بازیافتی خریداری جهت تولید گندله به کارخانه گندله‌سازی منتقل و از مجموع ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله تولیدی، یک میلیون و ۷۵۰ تن برای تولید آهن اسفنجی به کارخانه آهن اسفنجی انتقال می‌شود. عمدتاً تولید آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۸، برای تولید شمش فولاد در کارخانه فولاد مصرف می‌شود. از سوی دیگر برق تولیدی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شرکت مطابق تعرفه‌های وزارت نیرو به شرکت مدیریت برق کشور فروخته می‌شود.

در برنامه‌های با اهمیتی که این شرکت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد طی کردن مراحل ثبت افزایش سرمایه اعلام شده است.

 

ارسال نظر