روی خط شرکت ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۲۵

  «دتولید» برای هرسهم ۳۰۲ریال سود اعلام کرد: شرکت داروسازی تولید دارو برای ۳۱شهریور۱۳۹۸، دوره ۶ماهه خود به ازای هرسهم ۳۰۲ریال سود اعلام کرده است. به گزارش سنا، گزارش ۶ماهه شرکت داروسازی تولید دارو منتشر شد. در این گزارش سود عملیاتی دوره منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ مبلغ ۲۶۸میلیارد ریال، سود خالص مبلغ ۱۱۱میلیارد ریال و سود انباشته مبلغ ۱۱۹میلیارد ریال اعلام شده است.

این شرکت در گزارش منتشر شده دوره مالی ۳ماهه خود برای هرسهم ۶۴ریال سود محقق کرده بود اما در دوره ۶ماهه رقم این سود به ۳۰۲درصد افزایش یافته است. در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام شد که نرخ فروش محصولات براساس سیاست‌های سازمان غذا و دارو تعیین می‌شود. همچنین مواد موثر بر اساس نرخ ارز دولتی و سایر مواد جانبی و بسته‌بندی از بازار داخلی تامین می‌شود که در صورت افزایش نرخ ارز دولتی مواد موثره با افزایش قیمت همراه خواهد شد در ضمن با توجه به اینکه مواد جانبی و بسته‌بندی از منابع داخلی خرید می‌شود پیش بینی شده که با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه باشد. «دتولید» مانده تسهیلات دریافتی بلندمدت و کوتاه‌مدت در پایان دوره بالغ بر ۶۸۲ میلیارد ریال است که تمام آن صرف سرمایه در گردش شده است. علاوه بر این برآورد می‌شود حجم تسهیلات مالی اعم از بلندمدت و کوتاه‌مدت تا پایان سال همچنان در سطح ۷۷۰ میلیارد ریال باقی بماند و حجم هزینه‌های مالی برای سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۶۷ میلیارد است.

  گزارش ۶ماهه «دجابر» با افزایش سودسازی منتشر شد: شرکت داروسازی جابر ابن حیان در گزارش ۶ماهه خود از افزایش سودسازی رونمایی کرد و سود هرسهم خود را از ۱۰۹ریالی طی ۳ماه فعالیت به ۲۸۴ریال در ۶ماه رساند.

این شرکت طی گزارش منتشر شده سود عملیاتی را ۳۶۱میلیارد ریال، سود خالص را ۲۱۹میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۳۲۴میلیارد ریال اعلام کرده است. «دجابر» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است افزایش تولید در سبد دارویی محصولات و تلاش در جهت تولید محصولات با بالاترین استاندارهای دارویی در دستور کار دارد.

این شرکت اطلاعات بهای تمام شده منوط به ترکیب تولید و فروش و نرخ ارز و مواد اولیه است که بر این اساس پیش بینی می‌شود کل عوامل بهای تمام شده (مواد، دستمزد، سربار) در سال ۱۳۹۸ ۱۷درصد رشد خواهد داشت. همچنین تامین نقدینگی جهت خرید مواد اولیه و پیگیری مستمر جهت وصول مطالبات و برنامه‌ریزی خرید مواد اولیه خارجی جهت سال ۹۸، تولید محصولات جدید و آموزش پرسنل به منظور نگهداری نیروی متخصص و کارآمد و پرداخت به موقع سود سهام مصوبه مجمع به سهامداران و پیگیری وصول معوق و حقوقی شده ار اهداف مهم سال ۱۳۹۸ شرکت است.

  سود ۶ماهه «شاراک» ۸۶۰ریال اعلام شد: شرکت پتروشیمی شازند در صورت‌های مالی ۶ماهه سود محقق شده هرسهم را ۸۶۰ریال اعلام کرده است. شرکت پتروشیمی شازند اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ خود را منتشر کرد. این شرکت با سرمایه ۸هزار و ۶۴میلیارد ریالی سود محقق شده هرسهم را ۸۶۰ریال اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹درصد افزایش یافته است. سود عملیاتی این شرکت در دوره مورد گزارش ۶هزار و ۵۱۶میلیارد ریال، سود خالص ۶هزار و ۹۳۴میلیارد ریال و سود انباشته ۹هزار و ۲۶۴میلیارد ریال اعلام شده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قصد دارد محصولات جدید را شناسایی، طراحی و تولید کند و همچنین این تولید را براساس نیاز مشتری و براساس شرایط شرکت آغاز کند. از سوی دیگر به کنترل هزینه‌های قیمت تمام شده محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر بر اساس برنامه‌ریزی‌های هفتگی و ماهانه بپردازد و استفاده بیشتر از خط لوله جهت انتقال مواد اولیه مورد نیاز شرکت با توجه به افزایش هزینه حمل را در دستور کار خود قرار داده است. علاوه بر این منابع جدید جهت خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تولید با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم را شناسایی کند. این شرکت عمده‌ترین عامل نوسانات بهای تمام شده محصولات شرکت را تغییرات نرخ نفت خام و به تبع آن نرخ نفتا دانسته و همچنین نرخ تسعیر ارز مورد استفاده در تسعیر ماهیانه مواد اولیه خریداری شده بر اساس سامانه نیما نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهای تمام شده محصولات شرکت است. «شاراک» در حال برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی بین‌الملل قشم است که این امر منوط به مشارکت سایر سهامداران در افزایش سرمایه و همچنین نهایی شدن مراحل تأمین مالی شرکت مذکور است.

 

  بانک سینا ۸۴ ریال سود محقق کرد: بانک سینا با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) اعلام کرد به ازای هر سهم ۸۴ ریال سود محقق کرده است. بر اساس شفاف‌سازی صورت گرفته بانک سینا در سامانه کدال این بانک اعلام کرد: در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۸۴ ریال سود محقق کرده که نسبت به گزارش قبل تغییری نداشته است. بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی بانک سینا و بر مبنای، عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ مبلغ ۸۳۷.۲۸۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

 

 

ارسال نظر