روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۷۲

  سود سهام «قمرو» افزایشی شد:  شرکت قند مرودشت در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۱۲ماهه سود هرسهم را با رشد ۱۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۴۴ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، شرکت قند مرودشت در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۱۲ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸ سود هر سهم را با رشد ۱۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۴۴ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی خود را با رشد ۹۶درصدی در این دوره مبلغ ۲۷۷میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۲۲درصدی مبلغ ۲۴۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با رشد ۱۰۷درصدی مبلغ ۳۲۱میلیارد ریال اعلام کرده است. «قمرو» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده است که نرخ فروش محصول اصلی شرکت از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود و در صورت اشباع بازار از محصول شکر کاهش نرخ فروش از نرخ مصوب دولت نیز متصور است. همچنین ماده اولیه اصلی صنعت قند و شکر، چغندر قند است که نرخ آن توسط دولت تعیین و اعلام می‌شود. علاوه بر این با توجه به افزایش عوامل بهای تمام شده عمدتا مربوط به تاثیرات نرخ ارز در قیمت خرید قطعات و افزایش ۳۶ درصدی حقوق است.  

  «سشمال» سود هرسهم را ۲۹۲ریال اعلام کرد:  شرکت سیمان شمال در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه سود هرسهم را ۲۹۲ریال اعلام کرده است. شرکت سیمان شمال در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۲۹۲ریال اعلام کرده است. این شرکت سود عملیاتی خود را ۲۶۱میلیارد ریال، سود خالص را ۳۱۳میلیارد ریال و سود انباشته را ۶۳۹میلیارد ریال منتشر کرده است. «سشمال» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که از مهم‌ترین اهداف مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات می‌توان به حفظ بازار موجود و توسعه بازارهای جدید با تولید محصولات متنوع، سعی در راه‌اندازی خط تولیدسیمان سفید، ایجاد امکان فروش اینترنتی، جذب مشتری از طریق بالا بردن کیفیت محصولات، استفاده از شیوه‌های نوین در جت بهبود روابط با مشتری و ارتقای سیستم مدیریت ارتباط بامشتری اشاره کرد. این شرکت در گزارش منتشر شده خود به سود انباشته پایان سال مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷اشاره کرد که  مبلغ ۵۱۰میلیارد و ۲۰۲میلیون ریال بوده و مبلغ ۱۹میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال آن به واسطه اعمال مالیات عملکرد سال ۹۶ به عنوان تعدیلات سنواتی در سال جاری تجدید ارایه شد و رقم سود انباشته پایان سال به مبلغ ۴۹۰میلیارد و ۹۷۲میلیون ریال کاهش یافت.

 

   سود ۳۳۹ریالی هرسهم «زمگسا» برای ۶ماه:  شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه سود هر سهم را ۳۳۹ریال اعلام کرد. شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هر سهم را ۳۳۹ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۴درصد افزایشی شده است. این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را با افزایش ۹۸درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۱۱۶میلیارد ریال و سود خالص را با افزایش ۹۳درصدی مبلغ ۱۰۱میلیارد ریال منتشر کرد. از سوی دیگر سود انباشته دوره ۶ماهه این شرکت به ۱۰۴میلیارد ریال رسیده است. «زمگسا» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که اهداف و راهبرد مدیریتی شرکت در دوره آتی تحت تاثیر شرایط حاکم بر بازار صنعت محصولات غذایی و کشاورزی و مخصوصا صنایع لبنیات قرار دارد. همچنین شرکت به دنبال تولید وفروش محصولات با حاشیه سود بالاتر و افزایش حجم ومبلغ فروش و همچنین شناسایی بازارهای مالی جدید و صادرات محصولات ساخته شده به کشورهای مختلف است. این شرکت در سال۱۳۹۸ و به خصوص در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریو۱۳۹۸ اعلام کرده که قرار است واحدهای کشاورزی و دامپروری جدیدی به صنعت زراعت و خدمات وابسته اضافه شود. بنابراین درسال جدید نیز پیش بینی می‌شود تا شرکت‌های جدید دیگری به این صنعت اضافه شود که می‌تواند در تعیین نرخ فروش محصولات تاثیرگذار باشد. «زمگسا» در این گزارش اعلام کرد که در صورت نیاز به افشای اطلاعات با اهمیت در ارتباط با ورود به بازارهای جدید لبنیات و همچنین توسعه صادرات دام به کشورهای مختلف دوره مالی مذکور شرکت مراتب را به نحو شایسته اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

  رشد ۶۱.۵هزار میلیارد ریالی پرتفوی ۹ماهه «ونیکی»:  شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در صورت وضعیت پرتفوی بورسی در ۹ماه فعالیت از رشد ۶۱هزار و ۵۲۵میلیارد و ۴۹۲میلیون ریالی خبر داد. شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را یک هزار و ۸ریال اعلام کرد. در گزارش منتشر شده این شرکت سود عملیاتی مبلغ ۷هزار و ۱۱۰میلیارد ریال، سود خالص مبلغ ۷هزار و ۵۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره  مبلغ ۱۱هزار و ۶۵۴میلیارد ریال اعلام شده است. از سوی دیگر در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۶۱هزار و ۵۲۵میلیارد و ۴۹۲میلیون ریالی خبر داد. در این پرتفوی اعلام کرده است که بهای تمام شده با رشد ۵هزار و ۹۱۷میلیارد ریالی به مبلغ ۲۰هزار و ۳۹۴میلیارد ریال رسیده است. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۴۶هزار و ۱۳۹میلیارد ریالی به مبلغ ۸۱هزار و ۹۱۹میلیارد ریال بالغ شده است.

 

ارسال نظر