بورس‌های آسیایی دچار نوسان شدند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۷۰

سهام آسیایی به دنبال تحولات برگزیت در اواخر هفته گذشته که باعث شد ابهامات جدیدی در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به وجود بیاید، دچار نوسان شد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی در روز دوشنبه، به دنبال تحولات برگزیت در اواخر هفته گذشته که باعث شد ابهامات جدیدی در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به وجود بیاید، سهام آسیایی دچار نوسان شد.

برنامه نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، برای برگزیت با رای گروهی از نمایندگان پارلمان به تاخیر در تاریخ خروج از اتحادیه اروپا، خنثی شد.این اقدام باعث شد تا بوریس جانسون از اتحادیه اروپا درخواست کند تا مهلت خروج انگلیس از این اتحادیه که در حال حاضر ۳۱ اکتبر است، را به تعویق بیندازند، اما رهبران اروپا می‌توانند این خواسته را رد کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲۸ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۲۵ درصد بالا رفت. شاخص‌های کامپوزیت شانگهای و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ تقریبا بدون تغییر به کار خود پایان دادند و به ترتیب ۰.۰۵ درصد و ۰.۰۲ درصد رشد کردند. ای‌اس‌اکس استرالیا هم با رشد جزئی ۰.۰۴ درصدی همراه شد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۰ درصد رشد کرد.شاخص سی‌ان‌بی‌سی از ۱۰۰ شرکت برتر آسیا اقیانوسیه ۰.۲۵ درصد رشد کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان از سطح ۹۷.۴۰۰ واحد تا ۹۷.۳۴۳ واحد افت کرد.در برابر ین ژاپن، دلار توانست از سطح ۱۰۸.۲۸ واحد، نرخ برابری خود را تا ۱۰۸.۵۰ واحد، تقویت کند.

 

ارسال نظر