روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۸۸

   سود ۴۷۸ریالی «دسبحان» در ۶ماهه نخست: شرکت سبحان دارو در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه برای هرسهم ۴۷۸ریال سود ساخت. به گزارش سنا، شرکت سبحان دارو در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ برای هرسهم ۴۷۸ریال سود ساخت.این شرکت در دوره مورد گزارش سود عملیاتی خود را ۷۴۰میلیارد ریال و سود خالص را ۴۹۲میلیارد ریال منتشر کرده است. همچنین سود انباشته در این دوره را ۵۳۵میلیارد ریال اعلام کرد. در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ نرخ فروش محصولات براساس آخرین قیمت‌های اخذ شده از سازمان غذا و دارو که قیمت‌های سال ۱۳۹۷ است لحاظ شده است. همچنین نرخ‌های مواد مربوط به خریدهای داخلی ۱۵درصد افزایش به نسبت نرخ سال مالی ۱۳۹۷ لحاظ شده است.«دسبحان» در تشریح برنامه‌های شرکت جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرد که طرح توسعه بسته‌بندی جامدات که قسمتی از پروژه تجهیز جامدات و همچنین نصب و را اندازی اتاق آبساز که بحشی از پروژه خرید ماشین‌آلات و تجهیزات به شمار می‌رود تا پایان سال جاری به پایان برسد. این شرکت پیگیری مستمر جهت وصول مطالبات و تامین نقدینگی جهت خرید مواد اولیه صورت می‌گیرد که از برنامه‌های با اهمیت شرکت است.

   نگاهی به افزایش سرمایه و صورت‌های مالی «سامان»:  بانک سامان صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ماهه و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه خود را منتشر کرد.بانک سامان در اطلاعیه‌ای اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را منتشر کرد.«سامان» در این گزارش اعلام کرد که هیات‌مدیره بانک قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۸هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۶هزار میلیارد ریال و معادل ۱۰۰درصد افزایش دهد. این اقدام قرار است از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها تامین شده و به منظور الزام بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه از محل سود ناشی از افزایش نرخ ارز و ایجاد زیرساخت رشد پایدار و همچنین اصلاح ساختار مالی ارایه می‌شود.از سوی دیگر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ این بانک، سود هرسهم را ۲۹ریال اعلام شده است. در این گزارش درآمدهای بانک ۳هزار و ۲۱۱میلیارد ریال، سود خالص ۳۱۲میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره ۴۴۹میلیارد ریال منتشر شده است.

   ۵۰۲ریال؛ سود ۹ماهه «سکرما»: شرکت گروه صنایع سیمان کرمان در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۵۰۲ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۴درصد افزایش یافته است.این شرکت سود عملیاتی خود را با افزایش ۱۴درصدی مبلغ ۲۳۳میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۳۳درصدی مبلغ ۴۹۷میلیارد ریال منتشر کرده است. علاوه بر این سود انباشته «سکرما» به ۵۱۵میلیارد ریال رسیده است.این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که در آینده در نظر دارد تبدیل به بزرگ‌ترین واحد تولیدی سیمان خاکستری و سیمان سفید در جنوب شرق کشور و بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهک باشد. در همین زمینه اهداف کلان مدیریتی همچون ارتقای ارزش افزوده سبد محصولات قابل عرضه را در دستور کار قرار داده است. همچنین مدیریت هزینه جهت دستیابی به حداقل قیمت تمام شده را اعمال می‌کند و بهبود بهره وری، سیستم مدیریت یکپارچه و مدیریت اطلاعات و عملیات را ارتقا می‌دهد.علاوه بر این «سکرما» به دنبال افزایش سود آوری و بهبود کیفیت همچنین گستردگی تولید محصولات با توجه به درخواست مشتری است.این شرکت از آنجایی که دارای ۳خط تولید با قدمت بیش از ۵۰ سال است که با سه نوع تکنولوژی متفاوت و تقریبا منسوخ شده در حال بهره‌برداری است. با توجه به دلایل فوق هزینه‌های تعمیرات و نگهداری، انرژی و سوخت مصرفی نسبت به کارخانجات مشابه با همین ظرفیت تولید بسیار بالا بوده و از آنجایی که تکنولوژی قدیمی است آلایندگی آن بیشتر است و برای رفع آن به‌صورت مداوم باید هزینه صورت گیرد. مجموع این ایرادات موجب شده تا در بلندمدت بهره‌برداری از آن غیر اقتصادی و قابلیت رقابت با سایر شرکت‌های هم‌گروه به صورت چشمگیری کاهش یابد. لذا در این خصوص هیات‌مدیره در نظر دارد پروژه بهینه‌سازی خط ۳ را در راستای افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه‌ها و تولید محصولات با کیفیت بالاتر انجام و به بهره‌برداری برساند . قرارداد مشاوره جهت پروژه مذکور منعقد شده است.

   «ولصنم» سود هرسهم را ۱۷۱ریال اعلام کرد:  شرکت سرمایه‌گذاری لیزینگ صنعت و معدن در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه سود هرسهم را ۱۷۱ریال اعلام کرد.شرکت سرمایه‌گذاری لیزینگ صنعت و معدن در اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۱۷۱ریال اعلام کرد.این شرکت در گزارش منتشر شده خود نسبت به دوره مشابه سال گذشته اعلام کرد که سود عملیاتی افت ۱۸درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۲۹میلیارد ریال رسیده است. سود قابل تخصیص آن یک هزار و ۵۶۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره مالی را یک هزار و ۳۴۴میلیارد ریال اعلام کرده است.در برآورد «ولصنم» از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی اعلام شده است که تغییرات مربوطه در هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی، عمدتاًمربوط به هزینه‌های حقوق و مزایای پرسنلی است که با توجه به تغییرات اعلام شده از سوی وزارت کار شامل افزایش پلکانی در سطوح مختلف خواهد بود.

 

ارسال نظر