شاخص‌های امریکا زمین‌گیر شدند

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۸۷

شرکت‌های تکنولوژی که بیشترین سهم بازار امریکا را در دست دارند با کاهش ۸ درصدی میزان صادرات در سه ماهه آخر سال میلادی همراه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بازارهای جهانی در آخرین روز کاری هفته با روند کاهشی شاخص‌ها همراه شدند، در حالی که نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین بر سهام شرکت‌های بوئینگ و جانسون جانسون سایه افکنده است.به این ترتیب، شاخص اس‌اند‌پی امریکا با افت ۰.۳ درصدی همراه شدند و شاخص داوجونز افت ۰.۹ درصدی را از خود به جای گذاشت در حالی که نزدک نیز ۰.۸ درصد منفی شد.

افت شاخص داوجونز به دلیل افت چشمگیر قیمت سهام بوئینگ و جانسون جانسون اتفاق افتاد. این در حالی است که، سهام بوئینگ با افت ۶.۸ درصدی رو به رو شد و قیمت سهام جانسون جانسون نیز با کاهش ۶.۲ درصدی همراه شد.افت قیمت سهام شرکت‌های موجود در شاخص‌ها موجب افت متغیرهای اصلی در بازار امریکا می‌شود. براین اساس، تنها ۱۴ سهم موجود از ۳۰ سهم این شاخص با افزایش قیمت رو به رو شدند.قیمت سهام کوکاکولا با افزایش ۱.۸ درصدی همراه شد و قیمت سهام وریزون نیز افزایش ۱.۶ درصدی داشت.

در بازارهای آسیایی، عملکرد اقتصادی چین در ماه گذشته ترکیبی و همچنان نشان از سرد شدن اقتصاد این کشور دارد.رشد تولید ناخالص داخلی به ۶ درصد رسیده است که کمتر از انتظار ۶.۱ درصدی بازار است. رشد سرمایه‌گذاری نیز ۵.۴ درصد طبق انتظار و کمتر از ماه قبل بوده و تنها شاخص مثبت، رشد تولیدات صنعتی است که ۵.۸ درصد رشد کرده و فراتر از اتتظار ۵ درصدی بازار است که می‌تواند محرک تقاضای کامودیتی‌ها در بازار شود.

در این بازارها، شاخص اصلی بورس هنگ‌کنگ با افت ۱.۲ درصدی همراه شد و شاخص نیکی ژاپن افزایش ۲.۴ درصدی را به ثبت رساند.

 

ارسال نظر