روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۱۱۸

     صورت‌های مالی ۶ماهه «لبوتان» منتشر شد:  شرکت گروه صنعتی بوتان صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد. به گزارش سنا، شرکت گروه صنعتی بوتان در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۴۱۴ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی دوره مالی ۶ماهه را با رشد ۸۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۵۰۹میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۲۱۵درصدی مبلغ ۲۹۰میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین سود انباشته آن را نیز با رشد ۲۱درصدی مبلغ یک هزار و ۸۳میلیارد ریال منتشر کرد. در اهداف و راهبردهای آتی «لبوتان» در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام شد که با توجه به وضعیت اقتصادی و چالش‌های موجود در بازار، شرکت اهداف و برنامه کاری سال ۹۸ را بر پایه حفظ توان تولید و فروش خود تدوین کرده و در این راستا تیم مدیریت و اجرایی شرکت استراتژی‌های متفاوتی را جهت دستیابی به اهداف تعریف شده به کار گرفته است. همچنین شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای فروش محصولات تا تاریخ تهیه این گزارش برآوردی از تغییر نرخ فروش ندارد. بنابراین تعیین نرخ فروش در ماه‌های آتی وابستگی زیادی به وضعیت نرخ ارز و خرید مواد اولیه خواهد داشت. همچنین در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم امکان پیش بینی صحیحی از نرخ مواد اولیه و قطعات وجود ندارد.

     سود تلفیقی ۶ماهه «پسهند» به ۴۷۹ریال رسید:  شرکت صنایع لاستیکی سهند در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه سود هرسهم را ۴۷۹ریال اعلام کرد. شرکت صنایع لاستیکی سهند در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۴۷۹ریال اعلام کرد. این شرکت در گزارش تلفیقی اعلام کرده که سود عملیاتی به ۱۶۶میلیارد ریال، سود خالص به ۱۶۷میلیارد ریال و سود جامع سال به ۱۶۷میلیارد ریال رسیده است. در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هرسهم ۴۷۵ریال اعلام شده و سود عملیاتی را ۱۶۸میلیارد ریال و سود خالص را ۱۶۶میلیارد ریال منتشر کرده است. این شرکت در تشریح برنامه‌های با اهمیت خود برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۲اسفند۱۳۹۸ اعلام کرده است که قصد دارد قطعات خاص و انجام تحقیقات برای تولید محصولات جدید تولید کند. از سوی دیگر سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه شرکت و کالاهای مشابه وارداتی و همچنین میزان فعالیت پروژه‌های عمرانی و صنایع سنگین کشور از قبیل معادن و فولاد‌سازی‌ها می‌تواند بر روند درآمدی شرکت در سال ۱۳۹۸ تاثیر قابل توجه داشته باشد.

    «قجام» برای یک‌سال ۲۸۸ریال زیان شناسایی کرد:  شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام در صورت‌های مالی ۱۲ماهه از شناسایی زیان ۲۸۸ریالی برای هرسهم خبر داد. شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ از شناسایی زیان ۲۸۸ریالی برای هرسهم خبر داد. این شرکت زیان عملیاتی دوره مورد گزارش را ۸۳میلیارد و۴۵۴میلیون ریال، زیان خالص را ۸۹میلیارد و ۸۸۱میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۱۸۸میلیارد ریال منتشر کرده است.«قجام» در این دوره با افت ۴۶درصدی تولیدات مواجه بوده و شکر چغندری ۵هزار و ۹۷۹تن، تفاله خشک به میزان ۲هزار و ۷۱۰تن و ملاس نیز به میزان ۵هزار و ۱۲تن تولید کرده است که توانسته شکر چغندری را به میزان ۶هزار و ۸۰تن، تفاله خشک را به میزان ۲هزار و ۸۶۲تن و ملاس را نیز به میزان ۴هزار و ۶تن به فروش برساند که نسبت به دوره مشابه ۵۱درصد کاهش در کل فروش خود داشته است. ارزش فروش این شرکت با افت ۴۸درصدی در این دوره به ۱۹۰میلیارد و ۸۹۴میلیون ریال رسیده است. شایان ذکر است؛ ارزش فروش «قجام» در دوره مشابه گذشته به ۳۶۷میلیارد و ۵۵۹میلیون ریال رسیده بود. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس صورت‌های مالی ۱۲ماهه پرتفوی بورسی خود را با رشد ۲۹۰هزار و ۵۳۶میلیارد و ۸۳۰میلیون ریال منتشر کرد.

     رشد ۲۹۰هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «فارس»:  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را یک هزار و ۷۸ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۹۸هزار و ۵۴۸میلیارد ریال، سود خالص را ۹۸هزار و ۶۰۲میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۱۴۵هزار و ۴۲۸میلیارد و ۳۳۳میلیون ریال منتشر کرده است. «فارس» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اعلام کرده که این پرتفوی با رشد ۲۹۰هزار و ۵۳۶میلیارد و ۸۳۰میلیون ریالی همراه شده است. بهای تمام شده در این پرتفوی با رشد ۸هزار و ۴۲۳میلیارد ریالی به مبلغ ۳۹هزار و ۱۸۸میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار آن با رشد ۲۳۶هزار و ۷۴میلیارد ریال به ۳۲۹هزار و ۷۲۵میلیارد ریال بالغ شده است. این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ واگذاری را ۱۱هزار و ۲۲۳میلیارد ریال اعلام کرد که سود واگذاری‌ها به ۶هزار و ۹۳۶میلیارد ریال رسید. علاوه بر این کل مبلغ بهای تمام شده سهام خریداری شده در بورس ۹هزار و ۱۱۰میلیارد ریال اعلام شد. «فارس» قصد دارد بهینه‌سازی در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود داشته باشد. از سوی دیگر درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت متناسب با سود تقسیمی شرکت‌های تابعه و هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی براساس سال مالی گذشته و با لحاظ نمودن تورم و افزایش قیمت‌ها برآورد کرده است.

 

ارسال نظر