ریزش 1420 واحدی شاخص بورس تهران

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۶۴

گروه بورس| بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز پایانی معاملات این هفته علاوه با ریزش 1420 واحدی شاخص کل همراه شد و شاخص کل به رقم 313 هزار و 48 واحد رسید. البته در آغاز بازگشایی معاملات روز گذشته، شاخص کل بیش از 4 هزار واحد ریزش داشت که به مرور زمان صف‌های فروش جمع شده و با 1400 واحد منفی، بسته شد.

شاخص کل بورس تهران در این هفته بعد از رکوردشکنی‌های هفته قبل با افت‌های عجیب و غریب روبه‌رو بود روز گذشته، شاخص کل هم وزن نیز کاهش 1755 واحد به رقم 91300 واحد رسید. این در حالی است که ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از یک میلیون و 144 هزار میلیارد تومان شده است.

دیروز معامله‌گران بورس بیش از 4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 1773 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

طی روز قبل، نمادهای فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی خارک، در تقویت شاخص کل اثرگذار بودند و نمادهای بانک ملت، ایران خودرو و گروه مپنا در کاهش شاخص بورس موثر بودند. همچنین نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بابک صادرات، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری البرز و بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند.

ارزش روز بازار اول و دوم بورس نیز به بیش از 231 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین در فرابورس، آیفکس با ریزش 48 واحدی مواجه بود و به رقم 4069واحدی رسید. در روز چهارشنبه معامله‌گران فرابورس بیش از یک و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 226 هزار و نوبت معامله و به ارزش 896 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته و نمادهای میدکو، ذوب‌آهن، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد ارفع، تولید برق عسلویه مپنا و تولید برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

همچنین نمادهای پربیننده مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ‌پخش هجرت، تولید و صادرات ریشمک و بیمه دی بوده‌اند.

 

ارسال نظر