بازگشت شاخص‌ها بر مسیر صعود

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۹۶

گروه بورس|

روز گذشته نماگرهای بورس و فرابورس دوباره به مدار رشد بازگشتند و توانستند نسبت به روز گذشته به ترتیب افزایشی 0.22 و 0.57 درصدی را به ثبت برسانند. طی این روز نماگر اصلی بورس تهران به میزان 701 واحد رشد کرد و به سطح 320 هزار و 909 واحد رسید. همچنین ارزش بازار هزار و 172 هزار و 832 میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز گذشته در حدود 2 هزار میلیارد تومان افزایبش یافته است.

آمار معاملاتی به ثبت رسیده طی این روز حکایت از آن دارد که سایر شاخص‌های بورسی نیز به جز شاخص بازار اول با رشد همراه بوده‌اند به‌طوری‌که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۸۶ هزار و ۲۵۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۳ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد به ۹۵ هزار و ۴۷۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۵ واحد افزایش، معادل ۰.۰۶ درصد به ۶۳ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۸۲ واحد رشد، معادل ۰.۰۸ درصد به ۳۷۳ هزار و ۵۶۰ واحد، شاخص بازار اول با (۲۷) واحد افت معادل (۰.۰۱) درصد به ۲۳۱ هزار ۷۷۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۳۴ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد، به ۶۵۹ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.

از سویی دیگر ۵ نماد شتران با ۲۲۰ واحد، شبندر با ۲۰۳ واحد، شپنا با ۱۸۹، تاپیکو با ۱۶۷ واحد و شبریز با ۱۳۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع وسایل ارتباطی با ۵۹۸ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۱۲ هزار و ۵۷۲ واحد، محصولات کاغذ با ۴۵۹۵ واحد افزایش معادل ۴.۹۳ درصد به ۹۷ هزار و ۸۸۱ واحد، محصولات چوبی با ۱۵۳۸۹ واحد رشد معادل ۳.۷۱ درصد به ۴۲۹ هزار و ۹۹۵ واحد، ف فرآورده‌های نفتی ۴۰۸۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۳۵ درصد به یک هزار و ۲۵۹ واحد، منسوجات با ۱۲۰ واحد رشد، معادل ۳.۱۱ درصد به ۴ هزار و ۴ واحد، مواد دارویی با (۱۳۰۳) واحد کاهش معادل (۲.۷۲) درصد به ۴۶ هزار و ۶۰۵ واحد، بانک‌ها با (۵۳) واحد افت معادل (۲.۸۶) درصد به یک هزار و ۸۱۰ واحد رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وایران، دارو، لپارس، کسرا، رتکو، شنفت و شسپا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دالبر، ددام، دلقما، دیران، دکوثر، دزهراوی و ساروم» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۷۴ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۳۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، در پایان معاملات در فرابورس ایران شاخص کل 25 واحد رشد کرده و به رقم 4213 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز به بیش از 239 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در این روز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 336 هزار نوبت معامله و به ارزش 1097 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روز گذشته نمادهای توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، بانک دی، مادیران، پتروشیمی مارون و نفت ایرانول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس مربوط به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ‌بانک دی، تولید و صادرات ریشمک، صنایع کاغذ پارس، پخش هجرت و داروسازی آوه‌سینا بوده‌اند.

 

ارسال نظر