افت دسته جمعی شاخص‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۱۰

گروه بورس|

شاخص بورس تهران روز گذشته پس از چند روز رشد، با کاهش مواجه شد و به میزان 7 هزار و 97 واحد رشد کرد. این ریزش که منجر به افت 2.17 درصدی ارزش بازار یاد شده شد، شاخص کل بورس را به سطح 320 هزار و 208 واحد رساند. بر این اساس در پایان معاملات روز یکشنبه ارزش بورس تهران هزار و 170 هزار و 256 میلیارد تومان بود.

بر اساس آمارهای معاملاتی، دیروز سایر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به‌طوری که شاخص قیمت وزنی - ارزشی با (۱۹۰۶) واحد افت معادل (۲.۱۷) درصد به ۸۶ هزار ۶۴ واحد، شاخص کل هم وزن با (۱۹۴۷) واحد رشد معادل (۲) درصد به ۹۵ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با (۱۳۰۳) واحد افزایش، معادل (۲) درصد به ۶۳ هزار و ۸۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با (۸۷۷۶) واحد کاهش، معادل (۲.۳۰) درصد به ۳۷۳ هزار و ۲۸۴ واحد، شاخص بازار اول با (۵۹۳۶) واحد افت معادل (۲.۵۰) درصد به ۲۳۱ هزار ۸۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۰۹۱۹) واحد کاهش معادل (۱.۶۴) درصد به ۶۵۵ هزار و ۳۰۱ واحد رسید.

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز قبل مشخص می‌کند که ۷ نماد «فملی با (۳۴۷۹) واحد، فولاد با (۳۷۳) واحد، اخابر با (۳۴۳) واحد، رمپنا با (۳۳۱) واحد، پارسان با (۲۸۸) واحد، ومعادن با (۱۸۶) واحد و وپاسار با (۱۷۹) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، روز گذشته اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با نوسان مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع محصولات چوبی با ۱۷۴۹۸ واحد رشد معادل ۴.۴۱ درصد به ۴۴ هزار و ۴۱۳ واحد، محصولات کاغذ با ۳۶۴۶ واحد افزایش معادل ۳.۱۱ درصد به ۹۳ هزار و ۲۸۶ واحد، منسوجات با (۱۶۶) واحد کاهش معادل (۴.۱۰) درصد به ۳ هزار و ۸۸۸ واحد، فنی مهندسی (۱۲۲) واحد افت معادل (۴.۲۲) درصد به ۲ هزار و ۷۶۷ واحد، حمل و نقل با با (۳۹۹) واحد ریزش، معادل (۴.۳۴) درصد به ۸ هزار و ۸۱۹ واحد، سایر معادن با (۳۷۶۱) واحد کاهش معادل (۴.۴۵) درصد به ۸۰ هزار و ۸۶۲ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۱۸) واحد افت معادل (۴.۹۲) درصد به ۳۶۳ واحد رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای کسرا، شسینا، شنفت، ونیرو، شدوص، تکشا و وتوکا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای خریخت، دسبحا، دابور، دزهراوی، دتماد، دسینا و دالبر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۴۹۳ هزار و ۶۸۴ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

همچنین در فرابورس ایران نیز شاخص کل کاهشی بوده و با 65 واحد افت به رقم 4189 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به رقم 238 هزار میلیارد تومان رسید.

روز گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از 1.6 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 196 هزار نوبت معامله و به ارزش 1045 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 ا مروز نمادهای توسعه مولد نیروگاهی جهرم و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهرزمین، ذوب آهن اصفهان، ‌پالاش نفت شیراز و بیمه کوثر بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده فرابورس در این روز شامل ذوب آهن اصفهان، بانک دی، ‌سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تولید و صادرات ریشمک، توسعه و عمران استان کرمان، پخش هجرت، صنایع کاغذ پارس و داروسازی آوه سینا بوده‌اند.

 

ارسال نظر