حراج‌های روزانه برای تعادل بازار

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۲۵

مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام این خبر که از چهارشنبه سوم مهرماه انجام حراج در بازار پایه فرابورس ایران به صورت روزانه و در سه تابلو زرد، نارنجی و قرمز برگزار شد، بیان کرد: بر اساس اختیاراتی که دستورالعمل بازار پایه به فرابورس ایران داده است، انجام حراج در بازار پایه از چهارشنبه به صورت روزانه و در دامنه نوسان 3 درصد برای تابلو زرد، 2 درصد برای تابلو نارنجی و یک درصد برای تابلو قرمز صورت می‌گیرد.

به گزارش سنا، امیر هامونی با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور متعادل‌سازی روند دادوستدها و رفع گره‌های معاملاتی در تابلوهای بازار پایه انجام شده است، به سهامداران توصیه کرد از بروز رفتارهای هیجانی در معاملات این بازار و فضای حاکم بر شبکه‌های مجازی و هیجانات آن خودداری کنند.

وی از سهامداران خواست تا با بررسی وضعیت بنیادین شرکت‌ها در بازار پایه نسبت به ارسال سفارش خرید یا فروش سهام اقدام کنند و یادآور شد: اجرای مقررات جدید بازار پایه که زیرساختارهای بازار و دامنه نوسان تابلوهای معاملاتی را تنظیم کرده است هیچ‌گونه تاثیری بر عملکرد، سودآوری و تداوم فعالیت شرکت‌ها ندارد و دستورالعمل جدید این بازار به منظور ارتقای شفافیت و استانداردها، سلامت بازار و اصلاح ساختارهای فسادزا تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. به گفته مدیرعامل فرابورس ایران مواردی مانند تغییر دامنه نوسان و انجام روزانه حراج در بازار پایه از جمله تنظیماتی است که برای معاملات سهام در نظر گرفته شده و سهامداران و معامله‌گران دقت کنند که ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها را صرفا بر اساس عملکرد، سودآوری و تداوم فعالیت شرکت‌ها انجام دهند.

هامونی در پایان تاکید کرد: اقدامات فرابورس ایران در راستای پیگیری امور شفافیت و ارتقای مولفه‌های بنیادین شرکت‌ها در کمیته ناشران خواهد بود.

 

ارسال نظر