روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۴۶

  «سیدکو» خریدار و فروشنده بود: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، خریدار و فروشنده سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۵۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال سود کسب کرد. به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری شرکت و توسعه صنایع سیمان با سرمایه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک‌ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳ هزار و ۹۵۹ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با کاهش ۱۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال به ۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال رسید. درحالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان با افزایش یک هزار و ۷۹۷ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال معادل ۱۰ هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال محاسبه شد. «سیدکو» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۵۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۶۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۵۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال سود کسب کرد .

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان طی دوره یک ماهه منتهی به شهریور ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال خریداری کرد.

  افزایش سرمایه در نمادهای «کوثر، قهکمت و دالبر»: شرکت‌های بیمه کوثر، قند هکمتان و البرز دارو اطلاعیه شفاف‌سازی افزایش سرمایه‌های خود را منتشر کردند. هیات‌مدیره شرکت بیمه کوثر قصد دارد به مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه ۶۰درصدی را پیشنهاد دهد. «کوثر» در اطلاعیه خود اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴هزار میلیارد ریال معادل ۶۰درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها تامین می‌شود و به منظور اصلاح ساختار حساب به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

از سوی دیگر شرکت قند هکمتان اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی خود را نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه را منتشر کرد. «قهکمت» سرمایه خود را از مبلغ ۲۷۳میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به مبلغ ۴۱۰میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال معادل ۵۰درصد از محل سود انباشته افزایش می‌دهد. این اقدام به منظور حفظ منابع هزینه شده در طرح توسعه و بهسازی در سال‌های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ ارایه می‌شود. همچنین شرکت البرز دارو در اطلاعیه‌ای اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۱۸درصدی خود را منتشر کرده است. «دالبر» قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و ۸۶۰میلیارد ریال به مبلغ ۲هزار و ۲۰۰میلیارد ریال معادل ۱۸درصد افزایش دهد. این اقدام قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین و صرف خرید ماشین آلات تولید و اتمام پروژه‌های انبارها و خط مایعات شود .

  ۴۲۳ریال؛ زیان یکساله «غگز» برای هرسهم: شرکت گز سکه در صورت‌های مالی یکساله برای هرسهم ۴۲۳ریال زیان اعلام کرد.

شرکت گز سکه در اطلاعات و صورت‌های مالی یکساله منتهی به ۲۹اسفند۹۷، برای هرسهم ۴۲۳ریال زیان اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۳میلیارد و ۷۱۲میلیون ریال، سود خالص را ۳۱میلیارد و ۹۳میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۱۱۶میلیارد و ۶۲۴میلیون ریال منتشر کرده است. «غگز» در صورت‌های مالی یکساله توانسته ۱۰۵هزار و ۶۴۶کیلوگرم گز بفروشد که مبلغ آن به ۵۴میلیارد و ۴۲میلیون ریال رسید. همچنین سود ناخالص از این محل ۳۱میلیارد و ۴۲میلیون ریال اعلام شد.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که باتوجه به اوضاع اقتصادی مدیریت در خصوص صادرات تصمیماتی دراین خصوص اتخاذ کرده‌اند. همچنین باتوجه به افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده محصولات سیرصعودی داشته براساس تغییرات قیمت در مدت ۶ماه اول احتمال افزایش این سیر ادامه خواهد داشت. علاوه بر این با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت شرکت نسبت به افزایش صادرات اقداماتی را انجام داده است.

 

  افزایش سرمایه ۱۶۷ درصدی «ختراک»: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۱۶۴ درصدی شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و اندوخته طرح و توسعه موافقت کرد. افزایش سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریالی شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران از مبلغ ۲۱۳ میلیارد ریال به مبلغ ۵۶۳ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و اندوخته طرح و توسعه از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.

افزایش سرمایه شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران به منظور اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی تاسیسات تولیدی خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «ختراک» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 

ارسال نظر