بازگشت آرامش به بورس

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۴۴

گروه بورس|

دیروز شاخص کل بورس تهران ۲ هزار و ۲۰۲ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد رسید. شاخص کل بورس تهران در روز گذشته ۲ هزار و ۲۰۲ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد رسید. براساس این معاملات در روز گذشته بیش از ۶ میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال در ۵۰۷ هزار نوبت داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۹۹ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۵۵۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۰۳ واحد رشد به ۶۱ هزار و ۲۸۴ واحد رسیدند. شاخص آزاد شناور نیز سه هزار و ۷۸۸ واحد افزایش یافته به رقم ۳۶۳ هزار و ۲۱۴ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۷۸۸ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۶۳۷ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین تمامی نمادها، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۸۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۶ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۱۳۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۰۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۹۱ واحد و س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۱۴ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۵۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۷ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند. برپایه این گزارش، در بین نمادهای دیروز، نماد بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات ایران، ایران خودرو، داروسازی زهراوی و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه خودرو در معاملات دیروز، صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۶۸ میلیون و ۹۱۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

   آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۰ واحد رشد داشت و روی کانال چهار هزار و ۱۶۸ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۱۹۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. در بین تمامی نمادها، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی شیراز (شراز) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند. در مقابل بانک دی (دی) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

   تازه وارد فرابورسی

روز گذشته هشتمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری نیز رقم خورد.

دیروز سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، معادل 1 میلیارد و 207 میلیون و 267 هزار سهم با مدیریت عرضه شرکت کارگزاری بانک سپه، عرضه اولیه شد. در فرآیند این عرضه اولیه، ۸۲۳ هزار و ۵۶۵ نفر کد حقیقی و حقوقی برای خریداری «بجهرم» اقدام کردند.

در این عرضه که دامنه قیمت در بازه 1900 ریال تا 1990 ریال تعیین شده بود، ۸۱۸ هزار و ۲۸۶ کد در سقف دامنه قیمت اقدام به ثبت سفارش کردند و با کشف قیمت 1990 ریالی برای هر سهم «بجهرم1»، به هر کد بورسی 1493 سهم تخصیص یافت.

 

ارسال نظر