کانال 312 هزار واحدی فتح شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۵۴

گروه بورس| پیشروی شاخص بورس تهران که روز گذشته با رکوردی تازه 3.1 درصدی به اتمام رسیده بود، در روز گذشته با آهنگی کندتر پی گرفته شد و نماگر اصلی بورس نتوانست بیش از 735 واحد رشد کند. این رشد 0.24 درصدی که شاخص کل بورس تهران را به سطح 312 هزار و 206 واحد رساند در حالی در پایان معاملات دیروز به ثبت رسید که در ساعات اولیه معاملات شاهد رشد تقریبا 3 هزار 500 واحدی این نماگر بودیم.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد به ۸۳ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۳۲ واحد رشد معادل ۰.۳۷ درصد به ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲۲ واحد افزایش، معادل ۰.۳۷ درصد به ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۴ واحد رشد، معادل ۰.۲۰ درصد به ۳۵۹ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۷۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۲۲۶ هزار ۸۷۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶۷۷ واحد رشد معادل ۰.۴۲ درصد، به ۶۳۵ هزار و ۱۳ واحد رسید.از سویی دیگر در روز گذشته ۷ نماد « وامید با ۲۳۹ واحد، شپنا با ۱۸۰ واحد، تاپیکو با ۱۲۰ واحد و جم با ۱۰۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می افزاید، دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «زغال‌سنگ با ۵۰۷ واحد صعود معادل ۱۳.۵۵ درصد به ۱۰ هزار و ۶۵۲ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۳۶۸ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۱۸ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به ۹ هزار و ۲۴۷ واحد، سایر معادن ۲۳۳۵ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به ۸۲ هزار و ۲۴۶ واحد، سایر مالی با ۱۵۰ واحد رشد، معادل ۴.۶۸ درصد به ۵ هزار و ۵۵۰ واحد، خودرو با ۱۰۲۶ واحد افزایش معادل ۴.۵۶ درصد به ۴۲ هزار و ۳۷۱ واحد، محصولات چوبی با (۱۲۶۶۹) واحد رشد معادل (۳.۴۶) درصد به ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز قبل بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «درازک، کطبس، غگل، قثابت، سقاین، غنوش و غاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلوله، غشهد، سیلام، کپارس، غشاذر، حتوکا و شکربن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس تهران، در ۵۲۸ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد.در فرابورس نیز معاملات روند مشابه بورس داشت و داد و ستدهای این بازار با رشد 16.94 واحدی این نماگر پایان یافت. به موجب این پیشروی سطح دماسنج فرابورس به رقم 4138 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از 230 هزار میلیارد تومان رسید. در روز قبل معامله‌گران بورس بیش از 1.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 249 هزار نوبت معامله و به ارزش 1047 میلیارد تومان دادو ستد کردند.دیروز نمادهای پتروشیم زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، میدکو، تولید نیروی برق دماوند و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت لاوان و سنگ آهن گوهر زمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس، و سیمان لار سبزوار بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر