بهار شاخص در اولین روز پاییزی

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۶۵

یک فعال بازار سرمایه، چشم‌انداز آتی بازار سرمایه را روشن توصیف کرد و گفت: عوامل مثبت فراوانی در آغاز پاییز وجود دارند که می‌توانند محرک‌های بازار برای رشد مناسب باشند.

شهاب الدین شمس در گفت‌وگو با سنا اظهار کرد: تا پایان شهریور بسیاری از ابهامات در بازار سرمایه برطرف شد. در فضای بین‌المللی هم به نظر می‌رسد تحریم‌های مهمی را پشت سر گذاشتیم و چشم‌انداز بهتری را پیش رو داریم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از طرفی گزارش‌های 6 ماهه در راهند که به نظر می‌رسد گزارش‌های مثبت و خوبی باشند.

شمس گفت: برخی از کارگزاری‌ها هم که سال مالی آنها ۳۱ شهریور است، تسویه اعتباری را دارند؛ هرچند تاثیر این عامل بر بازار ممکن است ناچیز باشد.

شمس سپس در پاسخ به این سوال که در تحلیل شرایط آتی بازار چه وزنی به اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌ها می‌دهید، اظهار داشت: تجدید ارزیابی، تاثیر مستقیمی بر سودآوری ندارد؛ اما این عامل با توجه به اینکه قیمت‌های دلار همچنان در دارایی‌ها و ترازنامه‌های بسیاری از شرکت‌ها دیده نشده است، اثر مثبت خود را خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه هنوز بسیار پرپتانسیل است، افزود: اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها با استفاده از معافیت‌های مالیاتی نیز نقش مثبتی در میان مدت و بلندمدت برای شرکت‌ها ایفا خواهد کرد .

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال، شرکت‌های بزرگ همپای شرکت‌های کوچک رشد نکردند، گفت: قطعا در مقام مقایسه خواهیم دید که شرکت‌های بزرگ هنوز جا برای رشد زیاد دارند . به همین دلیل به نظر می‌رسد بسیاری از پول‌های هوشمند کم‌کم به این سمت میل کنند تا تعادل شرکت‌های بزرگ و کوچک را دوباره به بازار برگردانند .

شمس در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به کاهش ابهامات سیاسی و بین‌المللی، شرکت‌های بورسی بتوانند با گزارش‌های خوب ۶ ماهه، ۹ ماهه و یک‌ساله بازار را تقویت کنند .

 

ارسال نظر