روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۳۲

درج اوراق مشارکت شهرداری مشهد در دو نماد

اوراق مشارکت شهرداری مشهد با دو نماد «مشهد ۱۴۱۲» و «مشهد ۰۱۱۲» به منظور تامین مالی اجرای فاز ۳ خط ۳ قطار شهری مشهد، از این تاریخ (بیست و ششم شهریورماه ۱۳۹۸) در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش سنا، به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد جمعا به مبلغ ۷۰۰۰میلیارد ریال، با نرخ سود علی­ الحساب ۱۸درصد سالانه، براساس مجوز شماره ۴۶۶۲۴۳/۹۷ مورخ ۲۷اسفند ۱۳۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت تأمین مالی فاز ۳ خط ۳ قطار شهری مشهد، درج شد. این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر ۳ ماه یک‌بار است. ضمانت این اوراق را بانک صنعت و معدن برعهده دارد.بر اساس مجوز این اوراق، امین اوراق موسسه حسابرسی آزموده‌کاران است. همچنین تعهد پذیره­ نویسی و بازارگردانی مبلغ 5.500 میلیارد ریال آن را با نماد «مشهد۱۴۱۲»، تامین سرمایه امین و تعهد پذیره­ نویسی و بازارگردانی مبلغ 1.500 میلیارد ریال آن را با نماد «مشهد۰۱۱۲»، به ترتیب گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما و صندوق بازارگردانی اختصاصی اکسیر سودا، بر عهده خواهند داشت. علاقه‌مندان برای مشاهده گزارش توجیحی، مجوز بانک مرکزی و مجوز معاف از ثبت سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اوراق مشارکت یاد شده کلیک کنند.

بازار سرمایه روند مثبتی را طی می‌کند

کشور در بسیاری از پایه‌های اقتصادی به جایگاهی رسیده که می‌تواند محدودیت‌ها و تحریم‌ها را دفع کند و امروز شاهدیم که شرکت‌های اقتصادی حاضر در بورس و فرابورس تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: شرکت‌های بورسی و فرابورسی در شرایط مطلوبی قرار دارند و عملکرد آنها نشان می‌دهد تولید داخلی رشد داشته و آمار‌ها روند افزایشی حجم صادرات را نشان می‌دهد. وی به تلاش شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های تمام شده اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه ما روند بسیار خوبی را طی می‌کند و البته به نظر من به جهش بیشتری نیاز دارد. طبیعتا با تلاش شرکت‌ها و بهبود فروش و درآمد ناشران بورسی این جهش محقق می‌شود.عضو مجمع تشخیص مصلحت به شرایط کلان اقتصادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته اقتصاد کشور با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بود و منابع زیادی نیز از دست داد اما از ابتدای امسال اقتصاد خیز رو به بالایی را شروع کرده است.وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم مشکلات سال گذشته را جبران کنیم، تصریح کرد: تحریم ایران نتایج معکوسی برای ایالات متحده رقم زد و اقتصاد ایران زیر چتر اقتصاد مقاومتی در آستانه خیزش اقتصادی است.دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مدیران ارشد شفاف‌ترین شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس دیدار و گفت‌وگو کردند.

محموله‌های سنگین بنزین و گازوئیل در بورس انرژی

در روز گذشته کالاهای برش سنگین، سوخت کوره سبک و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، سی اس او پالایش نفت شازند (عرضه توسط شازند)، سی او و نفتای سبک پالایش نفت آبادان، متانول پتروشیمی زاگرس، متانول پتروشیمی شیراز، متانول شرکت متانول کاوه، میعانات گازی پتروشیمی رازی، میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه ‌شدند.

به گزارش ایرنا، همچنین دیروز ۶ محموله نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به حجم کلی ۱۱۶ هزار تن و همچنین ۱۰۶ هزار تن بنزین اکتان ۹۱، بنزین اکتان ۹۵ از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنار نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران روانه میز فروش رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران شدند.گفتنی است، روز دوشنبه نیز نتیجه معاملات موفق ۵۰ هزار تن گاز مایع (LPG) صادراتی ایران در بورس انرژی، ارزشی بالغ بر ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۵۰ دلار را در پی داشته است. آغاز عرضه نخستین محموله برق نیروگاه‌ها بر اساس دوره تحویل یک روزه در روز دوشنبه، در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز ۲۸ میلیون و ۸۰ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال که توسط شرکت‌های تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند)، تولید نیروی برق پرند مپنا، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر و تولید نیروی جنوب غرب صبا- نیروگاه خرمشهر برای دوره تحویل ماهانه مهر عرضه و مورد معامله قرار گرفت.همچنین در بازار عمده فروشی برق بورس انرژی ایران به میزان یک میلیون و 368 هزار کیلووات ساعت به ارزش ۵۱۹ میلیون ریال معامله شد.

 

ارسال نظر