جهش مجدد شاخص‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۴۰

گروه بورس|

شاخص بورس در روز دوشنبه با رشد ۳۵۲۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۵ هزار و ۹۱۸ واحد رسید.

بررسی آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۳۵۲۲ واحد رشد معادل ۱.۱۶ درصد به ۳۰۵ هزار و ۹۱۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۴۶ واحد افزایش معادل ۱.۱۶ درصد به ۸۲ هزار و ۲۲۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۰۰ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۸۶ هزار و ۵۸۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۰۷۱ واحد افزایش، معادل ۱.۸۸ درصد به ۵۸ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

از سویی دیگر ۶ نماد « شتران با ۲۱۶ واحد، فخاس با ۱۷۳ واحد، فخوز با ۱۶۴ واحد، شپنا با ۱۳۲ واحد، پارسان با ۱۲۵ واحد، و جم با ۱۲۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین رصد بازار نشان می‌دهد که شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ واحد صعود معادل ۴.۷۸ درصد به ۳۶۹ واحد، انتشار و چاپ با ۵۳۱۶۶ واحد افزایش معادل ۴.۳۹ درصد به یک هزار و ۲۶۴ واحد، سایر مالی با ۲۰۳ واحد رشد معادل ۴.۲۴ درصد به ۵ هزار و ۱۰ واحد، غذایی به جز قند ۵۰۹ واحد افزایش معادل ۳.۳۴ درصد به ۱۵ هزار و ۷۵۸ واحد، ماشین آلات با ۲۷۳۲ واحد رشد، معادل ۳.۲۵ درصد به ۸۶ هزار و ۸۳۹ واحد، قند و شکر با ۱۵۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۷ درصد به ۵۲ هزار و ۷۱ واحد، سیمان با ۷۲ واحد رشد معادل ۳.۰۶ درصد به ۲ هزار و ۴۴۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «غبهنوش، سفانو، سکرد، فباهنر، غدشت، دارو و خموتور » بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خپویش، حتوکا، ختور، خفنر، حپترو، ختراک و ددام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روزدوشنبه در بورس، در ۵۹۳ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

شاخص فرابورس نیز طی روز گذشته بیش از ۸۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۸۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. در بین همه نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل بیمه کوثر (کوثر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر