اخبار بورس

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۸۵

غیرحرفه‌ای‌ها  مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری نکنند

یک کارشناس اقتصادی معتقد است سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای نباید به صورت مستقیم وارد معاملات سهام شوند. به گفته وی این افراد در شرایط فعلی یا منابع خود را در بانک سپرده بگذارند یا به صورت غیرمستقیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی سرمایه‌گذاری کنند.آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی عامه مردم، اظهار کرد: در حال حاضر ریسک ورود به بازار ارز زیاد است و از دید من اتفاقا خروج از بازار ارز ریسکی ندارد.وی با اشاره به نوسانات نرخ دلار در ماه‌های گذشته گفت: بازار مسکن رشد خود را کرده است و توان خرید مردم در این بخش کم است چرا که وام مسکن هم پاسخ گوی قیمت‌ها نیست. از طرفی اگر وام مسکن را بالا ببرند حقوق‌ها جواب گوی بازپرداخت وام نیست.این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار طلا، بیان کرد: بازار طلا وابسته به ارز و وضعیتش مشخص است. در نتیجه این بازار هم جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. بازار خودرو هم که به ارز، سیاست‌های تجاری، تعرفه‌ها و ممنوعیت‌ها ربط دارد.بغزیان با بیان اینکه تنها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این روزها بانک و بورس است، ادامه داد: در شرایط فعلی اگر کسی نخواهد پول خود را در بانک سپرده کند و فعال حرفه‌ای بورس باشد و در بازار سهام داد و ستد کند می‌تواند سود خوبی ببرد اما به افراد غیر حرفه‌ای توصیه می‌کنم که در این بازار سرمایه‌گذاری نکنند.وی در پاسخ به اینکه نظرتان درباره سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری چیست، اظهار کرد: دلیلی ندارد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی همیشه سود ده باشند ولی معمولا این صندوق‌ها بطور متوسط سودی نزدیک به نرخ سود بانکی به مردم می‌دهند.بغزیان به مردم توصیه کرد که برای گزینه‌های سرمایه‌گذاری هیجانی عمل نکنند گفت: در شرایط فعلی به افرادی که در بورس غیر حرفه‌ای هستند توصیه می‌کنم که یا به سراغ بانک بروند یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری و به صورت غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

چشم‌انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال ۹۸

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حجم قابل توجه و تقاضای موجود در بازار سهام موجب رشد شاخص بورس و قیمت‌ سهام شرکت‌ها شده است، گفت: در نیمه دوم امسال نیز بازار سهام کماکان پررونق خواهد بود.به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایبنا، رضا خانلو با اشاره به اینکه بازار سرمایه این روزها ادامه روندی را طی می‌کند که از چندی پیش آغاز شده و ادامه‌دار خواهد بود، گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق، رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها از جمله خودرو، مسکن، ارز و طلا است که موجب شده نقدینگی به بازار سهام برای کسب سود بیشتر روانه شود.این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته هر چند رکود حاکم بر سایر بازارها یکی از عوامل اصلی رونق بورس است اما نباید از سایر عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه از جمله نوسانات قیمت‌های جهانی، افزایش و کاهش قیمت جهانی نفت، مناسبات سیاسی و عواملی از این دست نیز غافل شد، چرا که این مولفه‌ها نیز بسته به شرایط مختلف اثرات مثبت و منفی بر روی معاملات بازار سهام دارند.وی اضافه کرد: بررسی روند حرکت شاخص و معاملات سهام شرکت‌ها از ابتدای سال نشان می‌دهد در این مدت در برخی از روزها نیز کاهش شاخص بورس اتفاق افتاده است که از آن باید به عنوان اصلاح و استراحت شاخص و قیمت‌ها یاد کرد.

گران‌ترین سهام متعلق به کدام  شرکت‌هاست؟

در شرایطی که بازارهای مالی تحت تاثیر جنگ تجاری قرار گرفته‌اند، برخی نمادها توانسته‌اند ارزش بالای خود را حفظ کنند.در شرایطی که ارزش پول بر اساس قدرت خرید در امریکا طی ۲۰ سال اخیر تقریبا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، ارزش بورس این کشور (شاخص اس‌اند پی ۵۰۰) طی ۷۰ سال ۱۱ برابر شده است. در ادامه با گران‌ترین سهام‌های جهان آشنا می‌شوید:

۱- برکشایر هاثاوی Berkshire Hathaway: این شرکت که وارن بافت، سومین فرد ثروتمند جهان مدیریت آن را بر عهده دارد یک صندوق سرمایه‌گذاری است که علاوه بر در اختیار داشتن چندین شرکت مختلف، بخشی از سهام شرکت‌های اپل، امریکن اکسپرس، کوکا کولا و ولزفارگو را در اختیار دارد. ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر ۲۹۶ هزار و ۹۲۲ دلار است.

۲- لیند اوند اشپرونگلی Lindt & Sprüngli AG: این گروه در سال ۱۸۵۴ میلادی در شهر زوریخ سوییس بنیان‌گذاری شد و در زمینه تولید شکلات فعالیت دارد. این گروه با پیوستن برخی از شکلات‌سازهای مشهور دیگر از اتریش و ایتالیا به خود اکنون بخش بزرگی از بازار این محصول را در اختیار دارد. ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر ۸۰هزار فرانک (بیش از ۸۲ هزار دلار) است.

۳- نکست Next: یک شرکت چند ملیتی تولید لباس که مقر اصلی آن در شهر لایکستر انگلیس است. این برند تنها در اروپا ۷۰۰ شعبه دارد. ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر ۵۷۶۶ پوند (بیش از ۷۰۶۹ دلار) است.

۴- سی بورد کورپوریشن: یک گروه حمل و نقل دریایی که مقر آن در کانزاس امریکا قرار دارد. این شرکت بیش از ۲۳ هزار کارمند دارد. ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر ۳۹۶۳ دلار است.

۵- NVR: یک شرکت فعال در حوزه ساخت و ساز که مقر آن در ویرجینیا امریکا است. ارزش هر سهم این شرکت در حال حاضر ۳۵۴۶.۲۳ دلار است.

 

ارسال نظر