کسب تجربه، کلید موفقیت پایدار در بورس

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۱۲

پس از برگزاری لیگ ستارگان که نوعی مسابقه معامله‌گری دانشجویی بود، پاول اندروز، دبیرکل آیسکو، طی پیامی از برگزاری این مسابقه، تجلیل کرد. در همین رابطه، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه پیام «پاول اندروز» به لیگ ستارگان بورس قوت قلب نهاد ناظر بازار سرمایه بود، گفت: نتایج مثبت لیگ ستارگان بورس حاصل همت و تلاش همه ارکان بازار سرمایه و جامعه دانشگاهی است.

به گزارش سنا، در آیین پایانی سومین دوره لیگ بین‌المللی ستارگان بورس، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: لیگ ستارگان بورس برای بازار سرمایه رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگسازی است. باید توجه کرد که فرهنگسازی با آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی تفاوت اساسی دارد و بخشی از آموزه‌ بازارهای مالی تنها از طریق تجربه منتقل می‌شود البته باید تاکید کنم فرهنگسازی و آموزش‌های کلاسیک مکمل یکدیگرند.

وی با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت رویدادهایی همچون لیگ ستارگان بورس جایگزین آموزه‌های دانشگاهی است و برعکس آن آموزش‌های کلاسیک جایگزین فرهنگسازی است، ‌افزود: هریک از این دو لازمه بازار سرمایه هستند، اما آموزش در فرهنگسازی غیرمستقیم انجام می‌شود و تاثیر آن عمیق‌تر است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: لیگ ستارگان بورس یکی از اقداماتی است که همواره مورد توجه نهاد ناظر است و تلاش می‌کنیم مسیر برگزاری این رویداد هموار باشد، البته فرهنگسازی در بازار سرمایه محدود به لیگ ستارگان نیست. فرهنگسازی در ارکان بازار سرمایه از جمله بورس کالا، بورس انرژی‌، بورس تهران، سمات و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس پیگیری می‌شود.

دبیر شورای عالی بورس با اشاره به اینکه در این رویداد رقابت سالم اصل اول محسوب می‌شود، افزود: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست، بلکه به دست آوردن درآمد سالم و صحیح هنر است. در این راستا رویداد حاضر، تجربه کسب سالم ثروت بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: داد و ستد صحیح در بازار سرمایه به فاکتورهای متعددی از جمله رعایت قوانین و مقررات، دانش مالی، اخلاق سرمایه‌گذاری، روان‌شناسی، تحلیل مناسب و اتخاذ استراتژی صحیح وابسته است و همه این عوامل در کنار هم یک سرمایه‌گذاری موفق را تشکیل می‌دهند و لیگ ستارگان بورس یکی از راه‌های آموختن مجموعه‌ای از این توانمندی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به توانمندی‌های متعدد نیاز دارد، افزود: بازار سرمایه در هر شرایطی استراتژی خاص خود را می‌طلبد و استفاده از توانایی‌ها به تجربه نیاز دارد، البته قطعا علم نیز جایگاه خود را دارد.

 

 

ارسال نظر