ریزش شاخص هموزن

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۱۱
ریزش شاخص هموزن

گروه بورس|

 شاخص بورس تهران که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه رشدی حدودا 3 درصدی را شاهد بود، آخرین روز معاملاتی هفته را با افزایش 200 واحدی به اتمام رساند. این بازار که از ابتدای معاملات روز چهارشنبه نوسانی بیش از 3 هزار واحد را شاهد بود در نهایت معاملات خود را به گونه‌ای خاتمه داد که شاخص کل بورس تهران نتوانست از سطح 278 هزار و 674 واحد فراتر رود. بر این اساس در پایان داد و ستدهای روز گذشته، در ۳۷۷ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در این روز، سایر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد به ۷۴ هزار و ۸۹۹ واحد، شاخص کل «هموزن» با (۱۵۳) واحد کاهش معادل (۰.۲۰) درصد به ۷۶ هزار و ۹۱۵ واحد، شاخص قیمت «هموزن» با (۱۰۲) واحد افت، معادل (۰.۲۰) درصد به ۵۱ هزار و ۴۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۲۷) واحد کاهش، معادل (۰.۱۰) درصد به ۳۱۷ هزار و ۶۰۳ واحد، شاخص بازار اول با (۸۹) واحد افت معادل (۰.۰۴) درصد به ۲۰۲ هزار ۵۳۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۴۸ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد، به ۵۶۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.

از سوی دیگر دیروز ۵ نماد «فارس با ۶۹۶ واحد، فخاس با ۱۵۶ واحد، فولاد با ۱۴۹ واحد، فملی با ۱۴۰ واحد و پارسان با ۱۲۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  این گزارش می‌افزاید: در روز قبل شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۱۲۱۹۷ واحد صعود معادل ۳.۵۵ درصد به ۳۵۵ هزار و ۴۶۱ واحد، قند و شکر با ۱۲۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۷۰ درصد به ۴۹ هزار و ۲۶۷ واحد، محصولات فلزی با (۱۴۸۴) واحد ریزش معادل (۲.۳۰) درصد به ۶۳ هزار و ۱۰۳ واحد، حمل و نقل (۲۲۵) واحد افت معادل (۲.۷۲) درصد به ۸ هزار و ۵۷ واحد، زغال‌سنگ با (۲۸۸) واحد کاهش، معادل (۳.۱۹) درصد به ۸ هزار و ۷۷۰ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۱۲) واحد افت معادل (۳.۶۰) درصد ۳۴۰ واحد، سایر معادن با (۳۰۷۸) واحد کاهش معادل (۴.۴۱) درصد به ۶۶هزار و ۷۸۱ واحد» رسید. در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «ثنوسا، وساخت، غدشت، غنوش، سصفها، فرآور و غشاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ثاباد، خچرخش، خنصیر، کگاز، خمحرکه، فاما و خمحور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

  رشد آرام آیفکس

معاملات در فرابورس نیز وضعیت تشابه زیادی به بورس تهران داشت. بر این اساس در روزی که گذشت معاملات نمادهای این بازار در نهایت به رشد 6 واحدی شاخص کل فرابورس انجامید و آن را به سطح 3 هزار و 710 واحد رساند. نماگر اصلی این بازار که در روز گذشته بیشترین تاثیر منفی را از نماد «مارون» پذیرفت، بیش از هر چیز بر اثر رشد قیمت در نمادهای «کگهر»، «ذوب» و «دماوند» به رشد یاد شده دست یافت. همچنین نمادهای معاملاتی «ذوب»، «دی» و «سمگا» بیشترین بیننده را در میان نمادهای فرابورسی داشتند.

طی این روز تعداد 357 هزار و 930 معامله در فرابورس ایران انجام شد که ارزش تمامی آنها رقمی بالغ بر هزار و 513 میلیارد تومان بود. همچنین حجم معاملات انجام شده به دو میلیارد و 791 میلیون سهم می‌رسید.

 

 

ارسال نظر